یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: حملات گسترده هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه ادامه یافت

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در جریان حملات دیروز اسرائیل به غزه بیش از 300نفر از مردم فلسطین کشته و هزار نفر زخمی شدند. دیروز همچنین جنگنده‌های اسرائیل مقر حکومت حماس را هدف قرار دادند.

این جنگنده‌ها مرکز پلیس فلسطین در منطقه شجاعیه در نوار غزه را هم هدف قرار دادند که بر اثر آن 3 نفر شهید و 10 نفر زخمی شدند. یک مسجد و شبکه تلویزیونی الاقصی از دیگر اهداف جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

همزمان با این تحولات، گزارش‌های خبری از آغاز شمارش معکوس برای آغاز یورش زمینی به غزه حکایت دارند. در این باره رسانه‌های صهیونیستی از استقرار نیروهای این رژیم در مرز نوار غزه خبر می‌دهند و ایهود باراک هم اعلام کرد: برای عملیات نظامی زمینی علیه غزه آماده‌ایم.

باراک در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز آمریکا گفت: هدف از عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه تغییر قواعد بازی است. وی ادامه داد: ارتش اسرائیل ممکن است درصورت ضرورت، عملیات زمینی را در نوار غزه در پیش گیرد.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین دیروز دستور داد همه گذرگاه‌های تجاری با نوار غزه بسته باشد و تنها اجازه عبور کمک‌های انسانی از گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب نوار غزه را داده است.

سخنگوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی نیز به نقل از باراک گفت: ما برای هر احتمالی آماده‌ایم. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: ارتش اسرائیل نیروهای خود را در محدوده نوار غزه پخش کرده است.

رادیو اسرائیل اعلام کرد: یگان‌های نفربر زرهی و نیروهای ذخیره در منطقه مجاور نوار غزه مستقر هستند. ژنرال عاموس ملکا، رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به رادیوی این رژیم گفت: عملیات نیروی هوایی آغاز خوبی بود اما نمی‌تواند جلوی تهدیدهای حماس را بگیرد و باید عملیات زمینی علیه اهداف معین ادامه پیدا کند.

همزمان ایهود اولمرت، کفیل نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تهدید کرد که موج حملات علیه ملت فلسطین در نوار غزه افزایش خواهد یافت. وی در کنفرانس خبری مشترک با تزیپی لیونی و ایهود باراک گفت: عملیات اسرائیل در نوار غزه تا زمان بازگشت آرامش به جنوب اسرائیل ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: دولت به ارتش زمان کافی برای اجرای عملیات در نوار غزه را خواهد داد، درحالی‌که بازگشت زندگی عادی به جنوب اسرائیل زمان خواهد برد.

واکنش حماس: انتفاضه سوم

همزمان با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، انتفاضه سوم علیه اشغالگران را خواستار شد. وی تاکید کرد: غزه و کرانه باختری جبروت اسرائیل را خواهند شکست.

مشعل عنوان داشت: جنبش حماس از ملت و سرزمین فلسطین دفاع خواهد کرد و به مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی ادامه خواهد داد. وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره تاکید کرد: سلاح دشمن در برابر صخره‌ عظیم مقاومت ملت فلسطین نابود خواهد شد.

مشعل همچنین گفت: جنایت بزدلانه‌ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه با هدف ممانعت از پایبندی‌ آنها به تحقق حقوق‌شان و صرف‌نظر کردن از بیت‌المقدس، حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پذیرش شهرک‌سازی‌های اسرائیل است.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز جنبش فتح و برخی از کشورهای عرب را به همکاری با صهیونیست‌ها در مورد حمله وحشیانه به نوارغزه متهم کرد.

موسی ابومرزوق مصر را متهم ساخت که به‌طور غیرمستقیم و با توجه به ادامه انسداد گذرگاه‌ها در اوضاع کنونی نوارغزه دست داشته است.

وی گفت: کشورهایی وجود دارند که اسرائیل را به ادامه جنایاتش تشویق کرده‌اند و در انسداد معابر نیز مشارکت دارند. ابومرزوق افزود: این حمله که به‌منظور هدف قرار دادن جنبش حماس و نابودی مقاومت فلسطین صورت گرفته است؛

هرگز نخواهد توانست اهدافش را محقق سازد. اسرائیل بعد از شکست محاصره نوارغزه دست به چنین اقدام ددمنشانه‌ای زده است و باید بداند که این بار نیز به خواسته‌های خود نخواهد رسید و نخواهد توانست ملت فلسطین را به تسلیم وادارد.

اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین هم گفت: کشتار وحشیانه‌ای که دشمن صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخت، هرگز اراده پولادین زنان و مردان پایدار فلسطینی را تضعیف نخواهد کرد.

این رهبر ارشد حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در سرزمین غزه به مقاومت و ایستادگی خود در مقابل جنایات اسرائیل ادامه خواهیم داد و هرگز در مقابل دشمن صهیونیستی سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.

وی افزود: امکان دارد تعداد زیادی از فرزندان غزه به خاک و خون کشیده شوند و مادران زیادی داغدار شوند، ولی هرگز غزه در دام ترفندهای سیاسی و شکست گرفتار نخواهد شد.

بیانیه ضعیف  شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد، با لابی گسترده آمریکا به سود رژیم صهیونیستی در نشستی بدون اشاره به نام رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای غیرالزام‌آور خواستار پایان فوری اقدامات نظامی در نوار غزه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شورا همچنین از طرف‌های گوناگون خواست تا به بحث و بررسی بیشتر فاجعه انسانی در غزه بپردازند.

از سوی دیگر تونی‌‏بلر، نخست‌‏وزیر سابق انگلیس و نماینده کمیته 4 جانبه صلح خاورمیانه ضمن درخواست برای توقف حملات ارتش رژیم‌‏صهیونیستی به مردم نوار غزه، گفت: باید راهبرد جدیدی برای نوار غزه در پیش گرفت.

کد خبر 71768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز