هر فعالیت و برنامه آموزشی زمانی مؤثر است که از حالت تخصصی صرف خارج شود و به میان مردم رود، یعنی ساکنان یک کوچه، خیابان و محله خودشان بخواهند آموزش‌ها را در زندگی‌شان پیاده و سبک زندگی‌شان را عوض کنند.

محيط زيست

همشهری‌ آنلاین - نصیبه سجادی: کاری که سال‌هاست طرفداران محیط‌زیست تلاش می‌کنند آن را انجام دهند و آموزش‌های زیست‌محیطی‌شان را به درون خانه‌های مردم ببرند و از میان اعضای خانواده یارگیری کنند که در این کار تا حدودی هم موفق بوده‌اند. آمار تفکیک زباله خشک از تر از مبدا، تهیه خشکاله از زباله‌های خانگی، استفاده از کیسه پارچه‌ای و... گویای این مدعاست.

هدیه‌ به محیط‌زیستی‌ها

درست مثل پارچه‌نوشته‌ای که بر سر در یکی از نانوایی‌های پایتخت نصب شده و به مشتریانش وعده می‌دهد که اگر از کیسه پارچه‌ای استفاده کنند سلامت جسم‌شان تضمین می‌شود و برای آنکه افراد بیشتری را به این کار تشویق کند به آنها پاداش هم می‌دهد" یک عدد نان رایگان به کسانی هدیه می‌شود که کیسه پارچه‌ای را همراه خود بیاورند".

این بنر بر سردر یکی از نانوایی‌های شهر، اول از همه پیام خوبی دارد برای محیط‌زیستی‌ها و آن اینکه اگر نتیجه آموزش‌های چهره به چهره‌شان همین یک مورد هم باشد، مایه خوشحالی است و باید آن را به فال نیک بگیرند، چراکه بهتر شدن حال طبیعت از همین‌جا شروع می‌شود.  

این بنر حال ما را هم خوب کرد به‌عنوان یکی از ساکنانی که در همین محله‌ها نفس می‌کشیم و روز زیبایی برای همه ما ساخت که هر روز از کنار این نانوایی می‌گذریم و شاید یکی از همین روزها همراه با یک کیسه پارچه‌ای مشتری یکی از نان‌های وعده‌داده‌شده این نانوای نمونه باشند. مخلص کلام هم که نتیجه هر کار خوبی می‌تواند باشد؛ «مهربانی ادامه دارد در خانه‌های همه مردمان پایتخت و هر روز خود را به یک شیوه و راهی نشان می‌دهد. فقط باید چشم‌هایمان را بشوییم و جور دیگر ببینیم.»

کد خبر 716091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان اصل IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 0
    درود براو باد نشون داد یک ایرانی اصیل است