جمعه ۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در نخسیتن هفته از زمستان در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز با سفارش خود و نمازگزاران به ویژه جوانان به تقوای الهی، سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) را به تمامی مسیحیان داخل و خارج از کشور تبریک گفت. وی افزود: حضرت عیسی (ع) از لحظه اول منادی سلام و صلح بود.

خطیب جمعه تهران خطاب به مسیحیان جهان گفت: شما دنبال صلح و امنیت باشید و نگذارید صهیونیست ها این چنین در سرنوشت شما دخالت کنند.

وی افزود: صهیونیست‌ها، درغزه و فلسطین بحران انسانی ایجاد کرده اند؛ دنیای مسیحی چگونه می‌خواهد درباره این جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ دهد؟

آیت الله امامی کاشانی خطاب به دنیای مسیحی افزود: این چه وضعی است که در دنیا به وجود آمده است، چرا فریاد نمی‌زنید، پیام حضرت عیسی (ع) برقراری صلح و آرامش است.

خطیب جمعه تهران گفت: حضرت عیسی (ع) پیامبر بزرگی است، قرآن چنان تعریفی از بزرگی عیسی (ع) می‌کند که خود انجیل هم اینگونه تعریف نکرده است.

وی خطاب به همه قشرهای جامعه گفت: عمل به اسلام و عشق به پیامبر اکرم (ص) از اصول اسلامی است که باید در این مسیر حرکت کنیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران ، ضمن درخواست از مسئولان برای رفع این مشکل، افزود: از مردم می خواهیم که خودروهای دودزا و فرسوده را به خیابان ها نیاورند و افرادی هم که مشکل تنفسی دارند، در خیابان ها تردد نکنند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در خصوص فرمان حضرت امام (ره) درباره تشکیل سازمان حفاظت از فرودگاه‌ها با تلاش سپاه گفت: این برادران در این 25 سال با فداکاری هر جا که لازم بود و احساس خطر کردند حاضر شدند و شهید هم دادند.

وی درباره اینکه چرا در برخی جوامع موفقیت‌های زیادی کسب می‌شود؟ افزود: دو علت اساسی دارد که یکی از آنها پژوهش است و دیگری باهم بودن فرهیختگان یک جامعه.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت دادن به پژوهش در جامعه از جوانان و فرهیختگان خواست با همفکری بیش از گذشته به این امر توجه کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه نخست نماز با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم گفت: امام حسین (ع) در قیام عاشورا درسی ارائه کرد که امروز علاوه بر شیعیان دیگران نیز به حرم ایشان عشق می‌ورزند.

آت الله امامی کاشانی با بیان اینکه حادثه کربلا برای غیرمسلمانان هم درس است، گفت: امام حسین (ع) و یارانش درس فداکاری به جهانیان آموختند.

امام جمعه موقت تهران با رد هر گونه قمه زنی در مراسم عزاداری خاطرنشان کرد: قمه زدن در دین، روایات و هیچ عصری مطرح نشده است و به هیچ وجه اصالت ندارد.

وی با بیان اینکه قمه زدن در شان مکتب امام حسین(ع) نیست، تصریح کرد: در مراسم عزاداری کسی حق ندارد این کار جاهلانه را انجام دهد.

کد خبر 71534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز