دسترسی شهروندان به مراکز تجاری و تفریحی، به‌ویژه پارک ژوراسیک و هتل اسپیناس در حوالی میدان بهرود با ساخت پل شقایق آسان‌تر می‌شود.

پیام

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۲ در این‌باره گفت: «ساخت پل شقایق با هدف بهبود و تقویت شبکه‌های ارتباطی درون‌شهری و ساماندهی ترافیک میدان بهرود، از سال گذشته شروع شده است. باتوجه به اینکه میدان بهرود، به دلیل وجود مراکز تفریحی، تجاری و همچنین پارک ژوراسیک، هتل اسپیناس و... با حجم سفرهای شهری مواجه بوده و همین مسئله بارترافیکی این محدوده را افزایش داده است.»

«مهدی صالحی» افزود: «پل شقایق پس از انجام طرح‌های مطالعاتی و کارشناسی شده، با هدف توزیع صحیح بار ترافیکی میدان بهرود، بلوار شقایق، خیابان ایثارگران شمالی و بزرگراه یادگار امام(ره) شروع شد و با ساخت آن بلوار شقایق به خیابان ایثارگران متصل می‌شود. درحالی‌که اکنون شهروندان برای رسیدن به میدان بهرود و مجتمع‌های تجاری و تفریحی مانند فروشگاه شهروند، پارک ژوراسیک، آدرنالین پارک، هتل و... مجبورند از طریق بلوار پیام‌ تردد کنند.»

او با بیان اینکه با ساخت پل‌ تردد شهروندان آسان‌تر و بخشی از مشکلات ترافیکی محدوده کاهش می‌یابد گفت: «پل شقایق به طول ۳۰‌متر و عرض ۳۳‌متر بر روی کانال بهرود طراحی شده است که حاضر عملیات حفاری و اجرای کلیه شمع‌های پل و خاکبرداری رمپ‌های ورودی پل به به پایان رسیده است و با توجه به پیشرفت ۶۰‌درصدی امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.»

شهردار منطقه۲ ادامه داد: «در ساخت این پل ۱۸ شمع ۲۴ متری با قطر یک‌متر و ۲۰ سانتی متربرای ساخت عرشه، ۱۴۳۰‌مترمکعب بتن، ۲۹۰ تن میلگرد برای ساخت عرضه‌ها و شمع‌ها استفاده شده است و روان‌سازی ترافیک، کاهش آلودگی هوا، ارتقای رفاه عمومی و کیفیت زندگی شهری و در نهایت آرامش و رضایتمندی شهروندان از تأثیرات ترافیکی و اجتماعی پروژه خواهد بود.»

دسترسی به پارک ژوراسیک و میدان بهرود بدون ترافیک
نقشه ساخت پل شقایق 
کد خبر 711109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha