پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدیددر آمریکا نشان می‌دهد که نوشندگان قهوه نسبت به افرادی که اصلا قهوه نمی‌خورند در معرض خطر کمتر دیابت نوع 2 هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز خانم بسا اسمیت و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیای سان‌دیه‌گو در لایولا  این اثر محافظتی "در خور توجه" را در نوشنگان قهوه گزارش کرده‌اند.

او در این باره گفت:" گرچه این اثر حفاظتی با قهوه رخ می‌دهد، اما ظاهرا به کافئین قهوه مربوط نیست، چرا که قهوه‌‌های بی‌کافئین هم همین اثر را دارند."

 اسمیت و همکارانش به  بررسی 910 مرد و زنی که همه آنها 50 ساله یا بالاتر بودند و در آغاز مطالعه دیابت نداشتند پرداخته بودند.اثر حفاظتی قهوه در برابر دیابت حتی در میان افرادی که اختلال تست تحمل گلوگز - نشانه اولیه هشدار دهنده بروز قریب‌الوقوع دیابت - را داشتند، مشاهده می‌شد.

پژوهشگران نتوانستند تعیین کنند که افراد باید چه مقدار قهوه بنوشند تا این اثر محافظتی ظاهر شود. اما افرادی که در این بررسی شرکت داشتند، عموما در حد متعادلی قهوه می‌نوشیدند.

دکتر اسمیت و همکارانش نتیجه گیری می‌کنند با وجود شیوع بالای چاقی و دیابت، و مصرف روزمره قهوه در جوامع غربی، سودمندی ناشی از آن می‌تواند اثر گسترده‌ای داشته باشد، بنابراین آنها تحقیق بیشتر در این زمینه را پیشنهاد می‌کنند.

کد خبر 7104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز