چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: راز باند بزرگ قاچاق کوکائین و اغفال زنان و دختران جوان با وقوع یک سرقت مسلحانه از خانه اشرافی در زعفرانیه تهران فاش شد.

سه ماه قبل کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران بزرگ از سرقت مسلحانه خانه‌ای اشرافی در منطقه زعفرانیه تهران مطلع شدند. مرد صاحبخانه که از خانواده‌های قدیمی و ثروتمند تهرانی است در توضیح ماجرای سرقت به کارآگاهان گفت: زمان حادثه در خانه‌ام در حال استراحت بودم که ناگهان چند سارق مسلح مرا غافلگیر کرده و با تهدید اسلحه دستها و پاهایم را بستند ، آنها سپس با خونسردی اقدام به ربودن کلکسیون گرانقیمتی از عتیقه‌های متعلق به دوره قاجاریه و کتب تاریخی نفیس کرده و به سرعت فرار کردند. بعد از رفتن آنها به هر زحمتی بود طناب‌های دست و پایم را باز کرده و موضوع را به پلیس اطلاع دادم. با اظهارات مرد مالباخته، کارآگاهان اداره یکم  تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان مسلح آغاز کردند، اما در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، چند هفته بعد از وقوع سرقت ماموران گشت آگاهی به سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو در نزدیکی پل سیدخندان مظنون شدند که با متوقف کردن خودرو ، در جریان بازرسی‌ها یک قبضه سلاح کمری از  سرنشینان خودرو که دو مرد و یک زن به نامهای،امیر،علی و مریم بودند کشف شد و به این ترتیب آنها به اداره یکم انتقال داده شدند.

عضو فراری باند کوکائین، سارق مسلح شد
 کارآگاهان در مسیر بازجویی تخصصی خود از امیر متوجه شدند، وی از متهمان یک پرونده بزرگ قاچاق کوکائین و اغفال زنان ایرانی وانتقال آنان به خارج از کشور است که مدتی قبل بازداشت شده اما قبل از صدور حکم نهایی با قرار وثیقه آزاد شده و دیگر بازنگشته است.
 با گذشت 3 ماه از وقوع سرقت، بازجویی از این سه متهم راز باند سارقان حرفه ای را گشود. مریم در بازجویی ها به کارآگاهان اداره یکم گفت: چند سال قبل شاکی این پرونده سرقت مسلحانه با چاپ آگهی  در روزنامه درخواست مستخدم زن برای نظافت خانه خود در زعفرانیه را چاپ کرد. من برای یافتن کار به خانه آنها رفتم وهمین موضوع سرآغازآشنایی من با این خانواده اشرافی شد. در آن زمان صاحبخانه با همسر دوم خود به نام آزیتا زندگی می‌کرد که  بعد از مدتی آزیتا با فریب مرد صاحبخانه موفق شد بیش از نیم میلیارد تومان از او کلاهبرداری کرده و کشور را ترک کند .
بعد از رفتن او افراد زیادی به خانه این مرد رفت و آمد می‌کردند از جمله مرد میانسالی به نام اکبر که خود را به دروغ مشاور رییس دادگستری کل کشور معرفی می‌کرد، یک فروشنده مواد مخدر به نام حسن  نیز که خود را از ورزشکاران مطرح کشور معرفی می‌کرد نیز به خانه او رفت و آمد داشت که ما با یکدیگر اقدام به تشکیل یک باند کردیم.
من اطلاعات مربوط به این خانه را در اختیار اعضای باند قرار دادم که نقشه این سرقت را طراحی کردیم، اما من تصور می‌کنم اجرا کننده اصلی نقشه سرقت از منزل، حسن بود؛ زیرا چند روز قبل از حادثه با مرد صاحبخانه بر سر یک بدهی درگیر شد. روز گذشته بازپرس روشن ضمن اعلام این خبر به همشهری گفت: امکان اینکه طراح اصلی نقشه این سرقت میلیاردی آزیتا همسرسابق حسن باشد وجود دارد  که با توجه به اینکه مطلع شدیم وی به ایران بازگشته است، دستور دستگیری او صادر شده است.

کد خبر 7084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز