گروه حوادث: کارآگاهان پلیس اداره یکم آگاهی تهران بزرگ در بررسی شکایت یک مرد ثروتمند، با شروع دوباره فعالیت باند تبهکاری یاکوزاها مواجه شدند.

به گزارش همشهری اوایل سال 84، 80 نفر از اعضای باند تبهکاری یاکوزا‌ها که مرتکب جرایم مختلفی از قاچاق مواد مخدر ، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و گروگانگیری و ... بودند، با تشکیل پرونده در ستاد مبارزه با جرایم باندی به همراه 25 قبضه اسلحه دستگیر  و با اثبات اتهاماتشان روانه زندان شدند.

امااوایل امسال جاری تعدادی از این مجرمان با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند.

در حالیکه مدت کوتاهی از ‌آزادی این متهمان نگذشته بود،بررسی‌های پلیسی نشان داد که سرکرده‌های این باند بار دیگر فعالیتهای مجرمانه خود را آغاز کرده اند و این بار با شناسایی افراد ثروتمند با استفاده از زنان عضو باند به زورگیری و سرقت مسلحانه از آنها دست می زنند.

سرهنگ حسین خوئینی ها معاونت اداره آگاهی روزگذشته با اعلام این خبر به همشهری گفت: در حالی که تحقیقات جهت دستگیری مجدد متهمان ادامه داشت، 21 شهریور ماه امسال شخصی با مراجعه به اداره یکم آگاهی مدعی شد ساعت 4 صبح 17 شهریور ماه، یکی از اعضای این باند به نام «محمد»، او را به بهانه‌ استعمال مواد مخدر به خانه‌ای در سعادت‌آباد کشانده و سپس به همراه دو تن دیگر مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند‌ تا بتوانند از طریق وی، یکی از دوستان ثروتمندش را به این خانه کشانده و از او اخاذی کنند.

سرهنگ خوئینی  در این خصوص افزود: این در حالی بود که فرد گروگان پس از تماس تلفنی با دوستش به او فهماند  که نباید به این منزل بیاید و به این ترتیب گروگانگیران نیز که ناکام مانده بودند پس از چند ساعت وی را آزاد کردند. با شناسایی «محمد» در جریان پیگیری‌های پلیسی مشخص شد که وی مدتی قبل توسط پلیس امنیت تهران دستگیر شده و مدارکش هم اکنون در آنجا قرار دارد، از این رو با هماهنگی صورت گرفته، یکم آبان ماه، وی در حالی که برای گرفتن مدارک مراجعه کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ خوئینی  افزود: با دستگیری «محمد»، خانه سعادت‌آباد نیز که از 8 روز قبل تحت مراقبت کاراگاهان اداره یکم  قرار داشت مورد بازرسی قرار گرفت و صاحبخانه 56 ساله به نام «احمد»   در حال استعمال مخدر کراک دستگیر شد.

در حالی که «محمد» ابتدا منکر گروگانگیری شده بود، پس از دستگیری یکی دیگر از اعضای باند به نام«مسعود» معروف به سیاه در مخفیگاهش در بازجویی های پلیسی لب به اعتراف گشوده و گفت: شاکی را به بهانه‌ای از منزلش خارج کرده و به سعادت‌آباد آوردیم، اما «مسعود» با ریختن آبجوش بر روی او و ضرب و شتم، وی را شکنجه داده است. 

با دستگیری سه متهم و انتقال آنها به اداره یکم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات در خصوص سایر جرایم ارتکابی این افرادشرور و سابقه دار و دستگیری اعضای متواری باند که به دلیل اینکه همگی به سلاحهای گرم مجهز هستند بسیار خطرناک می باشند  آغاز شده است.

کد خبر 7333

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز