گروه حوادث: مرد 35ساله ای که نقشه ربودن کودکی را طراحی کرده و با همکاری همدستانش 81 روز پسربچه 8 ساله را درخانه‌ای درغرب پایتخت مخفی کرده بود، وقتی با دستگیری همدستانش و آزادی کودک در عملیات موفق پلیسی مواجه شد چاره‌ای جز تسلیم خود به کارآگاهان اداره 11آگاهی تهران نداشت.

برپایه این گزارش، ساعت 10صبح روزگذشته رضا عامل اصلی کودک ربایی وحشتناکی که در جریان آن کودک 8 ساله‌ای به مدت 81 روز در اسارت آدم ربایان بود، بعد از48ساعت از عملیات ضربتی پلیس برای آزادی کودک خردسال و دستگیری آدم ربایان درتهران، ازمخفیگاه خود در شهرستان خاش به تهران آمد و خود را تسلیم کارآگاهان پلیس کرد.

سرهنگ خوئینی معاونت اداره آگاهی تهران بزرگ روزگذشته با اعلام این خبر گفت: آدم‌ربایان  پس از آنکه این کودک خردسال را از نزدیکی خانه‌شان در ولنجک ربودند با ارسال دو فیلم از خانواده او درخواست 300میلیون تومان کردند ، اما کارآگاهان اداره یازدهم در حالی که با متهمانی کاملا حرفه‌ای  مواجه بودند،موفق شدند محلی را که ربایندگان‌، کودک 8 ساله را مخفی کرده بودند، در منطقه جنت آباد تهران شناسایی کرده و در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه با دستگیری  آدم‌ربایان ، کودک ربوده شده را بعد از 81 روز اسارت آزاد کنند.

معاونت اداره آگاهی تهران در ادامه افزود: با دستگیری کودک ربایان مشخص شد طراح اصلی نقشه کودک ربایی مردی به نام رضا است که به شهرستان خاش گریخته است.

هنگامی که کارآگاهان اداره 11 آگاهی تهران  با ردیابی های پلیسی توانستند چند نفراز کسانی را که به متهم در خاش پناه داده بودند شناسایی و دستگیر کنند، متهم در حالی که می دانست به زودی توسط کارآگاهان پلیس دستگیر خواهد شد، خود را تسلیم پلیس پایتخت کرد.

برپایه این گزارش رضا در جریان بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: چندی پیش به خانه یکی از دوستانم در شهرستان خاش رفته بودم که در آنجا با چند مرد افغانی آشنا شدم، آنان گفتند که قصد اخاذی از پدر کودک8 ساله که مرد ثروتمندی است را دارند چون از او در کارهای ساختمانی طلب دارند و به من پیشنهاد دادند اگر طلبشان را از پدر محمد بگیرم از بدهی 19میلیون تومانی‌ام که به خاطر معامله مواد مخدر بوجود آمده بود، صرفنظرمی‌کنند و به این ترتیب نقشه کودک ربایی را طراحی کردم .

رضا دیروز به کارآگاهان گفت: طبق نقشه‌ام دو نفر از مردان افغانی سوار بر خودرو پژو405 که متعلق به من بود کودک را ربوده و به مخفیگاه انتقال دادند و پس از آن شروع به تهدید پدر کودک کردیم. به گفته سرهنگ خوئینی ، صدای پخش‌شده در فیلمهای ارسالی که در جریان آن کودک تحت شکنجه قرار گرفته بود صدای رضا بوده و این متهم کودک8 ساله را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

کد خبر 9134

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز