گروه حوادث: با انهدام 5 مرکز بزرگ فساد در شهرستان کرج که با اغفال دختران فراری از آنها سوء استفاده می‌کردند 32 زن و مرد توسط پلیس دستگیر شدند.

این اقدام از سوی پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی استان تهران و کرج در حالی صورت گرفت که تعدادی از گردانندگان مراکز فساد  قصد داشتند با دادن رشوه به پلیس از چنگال عدالت بگریزند.

سردار زارعی فرمانده انتظامی استان تهران در توضیح نحوه دستگیری متهمان گفت : تحقیقات پلیسی برای شناسایی این مراکز زمانی آغازشد که ماموران مبارزه با مفاسد اجتماعی از طریق منابع اطلاعاتی خود با خبر شدند تعدادی از زنان و مردان خلافکار با اغفال دختران فراری از آنها سوء استفاده می‌کنند.

با به دست آمدن این اطلاعات تیم های ویژه پلیس با انجام بررسی های گسترده دریافتند گردانندگان این مراکز، تعدادی زن و مرد هستند که با اجاره خانه های ویلایی در مناطق مختلف کرج ، آنجا را به مرکز فساد تبدیل کرده و زنان و مردان زیادی به این خانه ها رفت و آمد دارند.

سردار زارعی ادامه داد:  پس از یک ماه ردیابی‌های پلیسی سرانجام تمامی این مراکز زنجیره ای در مناطق آزادگان،‌ چهار راه مصباح، شاهین ویلا و حصارک شناسایی شدند و پلیس این خانه‌ها را زیر نظر گرفت. به این ترتیب با صدور دستور قضایی، عملیات همزمان پلیسی آغاز شد و ماموران در چهار مرحله موفق شدند گردانندگان این مراکز و زنان و دخترانی را که در آنجا فعالیت داشتند،  دستگیرکنند.

زن و شوهر، گردانندگان باند فساد

به گفته سردار زارعی در بررسی های انجام‌شده در یکی از این مراکز زنجیره ای مشخص شد که یک زن و شوهر این مرکز را راه اندازی کرده اند و پس از اغفال زنان و دختران فراری آنها را به خانه خود کشانده و اقدام به سوءاستفاده از آنها می‌کردند.

در این خانه قدیمی ماموران علاوه بر زن و شوهری که آنجا را اداره می کردند، سردسته باند به نام زلیخا و 11 زن و مرد دیگر را دستگیر کردند. همچنین در یکی دیگر از این مراکز که  دو خواهر به نامهای «مرجان» و «شراره» آنجا را اداره می‌کردند، پلیس توانست تعداد دیگری از متهمان را دستگیر کند.

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه گفت: هنگامی که ماموران قصد انتقال متهمان به اداره پلیس را داشتند، گردانندگان دو مرکز قصد دادن رشوه میلیونی به ماموران پلیس را داشتند که ماموران این رشوه ها را رد کردند.

فرمانده انتظامی استان تهران با بیان این که تعدادی از دستگیرشدگان، دختران نوجوان هستند، خاطرنشان کرد: این دختران به دلایل مختلف از منزل فرار کرده و در دام این باندهای خطرناک گرفتار شده و از سوی افراد سودجو مورد  سوء استفاده‌ قرار می‌گرفتند.

کد خبر 7958

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز