جانشین رئیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: طی 3 روز اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه 3 تهران بزرگ، 150 نفر از افراد بی‌خانمان و متکدی ساماندهی شدند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مسعود جعفری‌نسب افزود: تعدادی از این افراد به یک محل اسکان در اسلامشهر و تعدادی نیز به مرکز یاسر و همچنین به گرمخانه‌ها فرستاده شدند.

وی با بیان اینکه طرح انضباط اجتماعی مورد نیاز جامعه است، یادآورشد: اجرای این طرح با گستردگی فراوان و ماموریت‌های جامع برای نخستین بار، در راستای نظم‌بخشی به شهر تهران برنامه‌ریزی شده است که درواقع طرح درازمدتی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه پلیس‌های تخصصی نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند، ادامه داد: با توجه به گستردگی طرح انضباط اجتماعی، اجرای آن به‌طور یکباره در سراسر شهر تهران به پایداری و ماندگاری اهداف مورد نظر خدشه وارد می‌کرد؛

بر این اساس برای ابتدای کار، فعالیت‌های خود را از منطقه 3 و کلانتری 103 گاندی آغاز کردیم. زیرا در این منطقه تنوع جمعیتی میان مردم و تنوع ماموریتی برای پلیس وجود دارد که بنابراین با به‌کارگیری تمام نیروهای پلیس می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در اجرای این طرح، تصریح کرد: برای اجرای طرح انضباط اجتماعی در روز اول با برخی از مشکلات مواجه بودیم، اما در روزهای دوم و سوم بسیار خوب عمل شد، به‌طوری که مورد تقدیر و تشکر مردم قرار گرفتیم.

جانشین رئیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: با اجرای طرح انضباط اجتماعی شبگردها ساماندهی می‌شوند، همچنین ارتباط نگهبانان محله و سرایدارها با ایستگاه‌های پلیس مستقر، گسترش می‌یابد.

سرهنگ جعفری‌نسب اضافه کرد: یکی از کارهای مهمی که در اجرای این طرح انجام شد، پشتیبانی انتظامی از انجام ماموریت برخی سازمان‌ها همچون سازمان تاکسیرانی بود، به‌طوری که هم‌اکنون در برخی از خطوط با جمع‌آوری مسافربرهای شخصی، محیط را برای تاکسیرانان مساعد کردیم. 

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی برای جلوگیری از سدمعبر انجام گرفته و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: پیش از آنکه اشکالات اجرایی در طرح انضباط اجتماعی حل نشود و منطقه 3 به ساماندهی کامل نرسد، به سراغ اجرای این طرح در مناطق دیگر نخواهیم رفت.

کد خبر 70092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز