همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از احداث 4 مرکز گرمخانه‌ای در سطح تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، احمد نوریان گفت: در نظر داریم این مراکز با استانداردهای لازم و با فضایی تخصصی برای ارائه خدمات ایجاد شوند و امیدواریم این اقدام به زودی انجام شود.

وی گفت: از سال 84 تا کنون به طور مستمر به مسائل بی خانمان‌ها رسیدگی شده است و در زمستان سخت سال گذشته نیز با اقداماتی که انجام شد و حضور 21 اکیپ شبانه روزی هیچ کس بر اثر سرما در خیابان‌ها فوت نکرد‌، این در حالی است که در گذشته شهرداری فقط در زمستان به این موضوع وارد می‌شد و چادرهایی در چهار نقطه تهران برای رسیدگی به بی‌خانمان‌ها برپا می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: 17 درصد این افراد را معلول ذهنی و جسمی، سالمندان و بیماران تشکیل می‌دهند که پس از تشکیل پرونده برای آن‌ها و رسیدگی‌های به نیازهای درمانی آنان و مددکاری‌های لازم، با نظر قوه قضائیه به نهادهای مربوطه تحویل می‌شوند.

نوریان با اشاره به وجود معتادان و اتباع بیگانه در میان افراد جمع آوری شده، اظهار کرد: برخی از این افراد دارای بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت هستند و بیش از یک سال و نیم است که نگهداری و برای آنها هزینه شده است و با وجود داشتن حکم که باید نهادهای مربوطه آن‌ها را تحویل بگیرند، اما این نهادها تا کنون این کار را انجام نداده‌اند و شهرداری فقط از بعد انسانی آن‌ها را حمایت کرده است.

معاون اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر این که گرمخانه‌های موجود با آمادگی کامل فعال هستند، اظهار کرد: در نظر داریم چهار مرکز را برای این کار با استانداردهای مشخص و با فضایی تخصصی احداث کنیم تا نقایص ساختمان‌های فعلی را که تخصصی ساخته نشده است، نداشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر اعتبار این کار تصویب شده است تا چهار مرکز گرمخانه‌ای با استانداردهای لازم در تهران احداث شود که نقاط در نظر گرفته شده مشخص شده است وتوسط اداره کل آسیب های اجتماعی پیگیری می شود و امیدواریم این اقدام به زودی انجام شود.

کد خبر 68487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز