همشهری آنلاین: مدیر کل آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طی سه سال گذشته بیش از 7500 بی‌خانمان شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

محمدی گفت: برای جلوگیری از مرگ و میر افراد بی‌سرپناه، کلیه امکانات شهرداری تهران برای شناسایی، پناه دادن و ساماندهی آن‌ها آماده شده است، در عین حال شهرداری تهران طی سه سال گذشته و همزمان با سرد شدن هوا برای ساماندهی آسیب‌دیدگان و کسانی که به هر دلیلی بیرون از منزل هستند، اقداماتی را داشته است.

به گزارش ایسنا، وی یادآورشد: اداره کل آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران به منظور ساماندهی افراد بی‌خانمان در سه نقطه شرق، غرب و جنوب شهر تهران اقدام به راه‌اندازی گرمخانه‌هایی کرده که این مراکز تا قبل از مهر ماه سال 84 به شکل چادر و یا سرپناه موقت بودند.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: طی سه سال گذشته در مجموع هفت هزار و 571 بی‌خانمان از خدمات گرمخانه‌های شهر تهران استفاده کرده‌اند که اوج فعالیت این گرمخانه‌ها زمستان سرد سال قبل بوده است.

وی تصریح کرد: بی‌خانمان‌هایی که مشکلات جسمی و روانی خاصی دارند و از نقاط مختلف شهر توسط گشت‌های مددکاری جمع‌آوری می‌شوند، از افراد سالم جدا شده و به مرکز نگهداری موقت شهرداری تهران جهت دریافت خدمات درمانی و بهداشتی ارجاع داده می‌شوند.

محمدی بیان کرد: 17.5درصد افراد جمع‌آوری شده طی سه سال گذشته، بیمار روانی، سالمند و معلولان جسمی و ذهنی بوده‌اند که به بهزیستی تحویل داده شده‌اند، همچنین از مجموع بی‌خانمان‌های مشکوک به بیماری‌های روانی و جسمی که برای نگهداری در مراکز موقت شهرداری ارجاع شده‌اند، 12 درصد به کمیته امداد امام خمینی (ره)، 31.5درصد به مراکز بازپروری معتادان، 1.5درصد به وزارت کشور برای طرد از مرز و 37 درصد به خانواده‌ها تحویل داده شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 گشت مددکار به صورت شبانه‌روزی برای جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها فعال هستند و با توجه به سردی هوا، تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود. همچنین ظرفیت گرمخانه‌های تهران یک‌هزار نفر است که در حال حاضر در هر شب 600 نفر در این مراکز اسکان داده می‌شود.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: در زمستان سال گذشته، همکاری شهروندان تهرانی برای شناسایی افراد بی‌خانمان در نقاط مختلف شهر بسیار مفید بود و از شهروندان می‌خواهیم در زمستان امسال هم در صورت مشاهده این افراد، محل آن‌ها را از طریق شماره «137» به شهرداری تهران اطلاع دهند.

کد خبر 67858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز