همشهری آنلاین: مدیر کل آسیب های اجتماعی شهرداری تهران از مکان‌یابی 4 نقطه در تهران برای احداث گرمخانه‌های جدید خبر داد.

سید نجم الدین محمدی گفت: برا ی دسترسی بهتر این افراد این مکان‌یابی‌ها در چهار منطقه تهران در حال انجام است و یک مرکز نیز در شمال غرب تهران در دست بررسی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران با اشاره به پراکندگی افراد بی‌خانمان در سطح شهر و با بیان این که اطلاعات دقیقی از زمان‌، مکان و کیفیت این افراد وجود دارد، گفت: برای دسترسی بیشتر این افراد و ارائه خدمات بهتر به آنان ، چهار مکان در مناطق 20، 16، 15 و 12 انتخاب شده است و یک مکان دیگر نیز در شمال غرب تهران در حال مکان‌یابی است که اختصاص آن به مردان و زنان بی‌خانمان، بر اساس نیازسنجی خواهد بود.

وی افزود : در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات به بی‌خانمان‌ها، مشکلی وجود ندارد و گرمخانه‌های موجود در شهر تهران، گنجایش پذیرش 1000 نفر را دارد و حنی این آمادگی نیز هست تا در صورت نیاز، ظرفیت پذیرش این اماکن بیشتر شود.

محمدی خاطر نشان کرد: در گرم‌خانه‌ها به صورت شبانه همه خدمات مربوط به افراد بی‌خانمان اعم از خدمات غذایی، مشاوره، مددکاری و غیره ارائه می‌شود و هدف از این کار جلوگیری از آسیب این افراد در سطح شهر است.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که شهروندان نیز در شناسایی این افراد می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، گفت: در طول سال نیز گشت‌ها و اکیپ‌های مربوطه در سطح مناطق 22 گانه تهران، این افراد را شناسایی می‌کنند و سامانه 137 نیز در این راستا فعالیت می‌کند.

کد خبر 72687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز