برادران وارنر، تریلر فیلم امیلی بر اساس زندگی امیلی برونته، نویسنده مشهور انگلیسی منتشر کرده است. در این فیلم، علاوه بر واقعیات تاریخی، درباره زندگی عاشقانه این نویسنده، خیالپردازی شده است.

فیلم امیلی

به گزارش همشهری آنلاین، برادران وارنر تریلر فیلم امیلی، بر اساس زندگی امیلی برونته، نویسنده بریتانیایی خالق بلندی‌های بادگیر منتشر کرد. در این فیلم «اِما مکی» نقش امیلی برونته را بازی می‌کند و فرانسیس اوکانر بازیگر، در اولین تجربه کارگردانیش، این فیلم را نوشته و کارگردانی کرده است. 

همان‌طور که این تریلر به ما یادآوری می‌کند، موضوع این فیلم، روایت زندگی امیلی، یک نابغه طغیان‌گر است که با محیط پیرامون و اجتماعی که در آن می‌زیست بسیار متفاوت بود. البته این فیلم، از این نظر که دقیقا مطابق زندگی امیلی نیست، فیلمی تاریخی به حساب نمی‌آید و در دل آن، ماجرای عاشقانه‌ای غیرواقعی برای او ساخته شده است. اوکانر در مصاحبه‌ای با توتال‌فیلم گفت: «می‌دانم که عده‌ای از این موضوع عصبانی خواهند شد. کسانی مثل مورخان برونته احتمالا خواهند گفت این چیزها اتفاق نیفتاده است.»

آن دینزدیل، متصدی اصلی موزه پارسوناژ برونته، به تلگراف گفت: «ما مطمئنا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه او در زندگیش رابطه عاشقانه داشته است، نداریم. و او، البته، هرگز ازدواج نکرد. من فکر می‌کنم مردم دوست دارند این چیزها را درباره زندگی او حدس بزنند. بسیاری از مردم بر این باورند که رمان بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights)، با آن همه شور و اشتیاق، نمی‌تواند توسط کسی نوشته شده باشد که رابطه عشقی نداشته است. همه اشتیاقش، نمی‌توانست توسط کسی نوشته شود که رابطه عشقی نداشته است. اما او فردی منزوی بود و هیچ مدرکی وجود ندارد که او رابطه عاشقانه‌ای داشته یا اصلا علاقه‌ای به این موضوع داشت ه است یا نه.»

اوکانر گفت که ترجیح می‌دهد به این فیلم به شکل فیلمی روایتگر دوره‌ای تاریخی نگاه نشود. او به توتال‌فیلم گفت: «من سعی کردم تصویرها را صمیمی نگه دارم و بازی‌ها را بسیار طبیعی. به بازیگران گفتم فراموش کنند که در حال بازی در قطعه‌ای تاریخی هستند و فقط روی صحنه‌ها و اهداف هر صحنه تمرکز کنند. بازی‌ها طوری است که تقریبا مطمئنم کسی در آن دوران این طور رفتار نمی‌کرد. ممکن است در موقعیت‌هایی آدم‌ها در آن دوره رسمی رفتار می‌کردند چون قوانینی وجود داشت، اما من واقعا علاقه‌ای به این موضوع نداشتم. چون فکر می‌کنم داستان محدود می‌شد و برای مخاطبان جذاب نبود.» 

آیا در این فیلم چیزی هم درباره آلودگی آب آشامیدنی‌ خانواده برونته به خاطر نزدیکی به قبرستان وجود خواهد داشت؟ به نظر باید صبر کنیم و تماشا کنیم. 

کد خبر 698328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha