یک کتاب شعر مینیاتوری به قلم «شارلوت برونته» به قیمت ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار فروش رفت و ارزشمندترین دست‌نوشته ادبی تاریخ شد.

کتاب دست نوشته شارلوت برونته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک کتاب شعر مینیاتوری که شارلوت برونته در سن ۱۳ سالگی نوشته بود، به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ میلیون دلار به یک کنسرسیوم بریتانیایی فروخته شد و حالا قرار است به جایی که از آن آمده، یعنی یورکشایر انگلیس بازگردد.

از این کتاب دست‌نویسِ ۱۵ صفحه‌ای که از یک کارت بازی نیز کوچک‌تر است، پس از بیش از یک قرن پنهان بودن از انظار، هفته گذشته در نیویورک رونمایی شد. این کتاب به سال ۱۸۲۹ تعلق دارد و شامل مجموعه‌ای از ۱۰ شعر چاپ نشده از شارلوت برونته جوان است.

این کتاب مینیاتوری که کتاب قافیه‌ها (The Book of Rhymes) نام دارد، از نوامبر سال ۱۹۱۶ که در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۵۲۰ دلار به فروش رسید، در معرض دید عموم قرار نگرفته بود.

خیریه ادبی Friends of the National Libraries تایید کرد که این کتاب به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار به فروش رسیده است و می‌توان آن را گران‌ترین دست‌نوشته ادبی که تاکنون به فروش رفته، دانست.

رقم به دست آمده از این مزایده به موزه پرسوناژ برونته در هاورث یورکشایر اهدا خواهد شد، شهری که نویسنده جین ایر و برادر و خواهرانش از جمله امیلی و آن برونته در آن بزرگ شدند.

کد خبر 672395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha