خدمات گسترده فرهنگی، درمانی و آموزشی به رسم همسایه‌داری به ساکنان اطراف دانشگاه شریف ارائه می‌شود.

دانشگاه شریف

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: بیش از نیم قرن از ساخت دانشگاه صنعتی شریف می‌گذرد. در این سال‌ها این مرکز نخبه‌پروری کشور رشد کرده و به وسعتش هم با راه‌اندازی دانشکده‌های جدید و محدوده‌ای به نام ناحیه نوآوران شریف اضافه شده است. به طوریکه ۲۴۰ هکتار از ضلع جنوب منطقه ۲ و محدوده محله طرشت در اختیار این ناحیه قرار گرفته است. اما در اطراف دانشگاه و ناحیه نوآوران شریف جمعیت زیادی از سال‌ها قبل زندگی می‌کنند که استقرار دانشگاه تغییراتی در بافت زندگی‌شان ایجاد کرده است و با افزایش‌ ترددها، ترافیک، نبود جای پارک و مشکلات متعددی مواجه شده‌اند. دکتر «رسول جلیلی» رئیس دانشگاه صنعتی شریف دراین‌باره می‌گوید: «گرچه با ایجاد ناحیه نوآوران شریف محله طرشت شلوغ‌تر شده اما ساخت‌ و سازها در این محدوده هدفمند است و به‌زودی خدمات گسترده‌ای به شهروندان این محدوده ارائه خواهد شد.»

ارائه خدمات دانشگاه شریف به همسایگانش | رئیس دانشگاه: همسایه‌ خوبی هستیم
استخری که شهروندان می‌توانند از آن در آینده بهره‌مند شوند

راه‌اندازی پاراکلینیک در طرشت

مدیریت دانشگاه صنعتی شریف خدمات متنوعی برای ارائه به شهروندان مدنظر قرارداده است. جلیلی دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «مسجد دانشگاه شریف اکنون علاوه بر دانشجویان میزبان شهروندان است. همچنین در محدوده طرشت درمانگاه یا مرکز کلینیکی وجود ندارد اما در آینده نزدیک توسط گروه‌های خیر پاراکلینیکی در اطراف دانشگاه راه‌اندازی می‌شود که به جز دانشجویان و کارکنان شریف، مردم هم می‌توانند از خدمات پاراکلینیک بهره‌مند شوند.»

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تأکید بر اینکه دوست داریم همسایه‌ خوبی برای طرشتی‌ها باشیم، می‌افزاید: «استخر دانشگاه شریف در حال آماده‌سازی است و به محض راه‌اندازی شهروندان طرشت می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین با بهره‌مندی از امکانات ناحیه نوآوران شریف ساکنان می‌توانند از کلاس‌ها آزاد یا با بالاترین تخفیف استفاده کنند.»

ارائه خدمات دانشگاه شریف به همسایگانش | رئیس دانشگاه: همسایه‌ خوبی هستیم
پارکینگ دانشگاه شریف که در اختیار شهروندان هم است

رفع مشکل جای پارک

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ایجاد شده توسط دانشگاه و ناحیه نوآوران شریف به‌ویژه در سال‌های اخیر برای ساکنان کمبود جای پارک است. جلیلی با اذعان به این موضوع می‌گوید: «پارکینگ دانشگاه شریف سال گذشته در حدوده میدان تیموری به بهره‌برداری رسید و ما فکر می‌کردیم با توجه به ظرفیت هزار و ۱۰۰ خودرویی آن در ۵ طبقه مشکل جای پارک استادان و دانشجویان رفع شود اما این پارکینگ خیلی زود اشباع و در کمتر از ۴ ساعت و قبل از ۱۰ صبح پر می‌شود. چون با توجه به توافق تنها دانشجویان و استادان از آن استفاده نمی‌کنند و حتی ساکنان طرشت هم از آن بهره‌مند شده‌اند. بنابراین ما برای رفع مشکل جای پارک تلاش کرده‌ایم اما حجم ورودی‌ها بالاست. البته در نظر داریم به‌زودی ساخت ۲ پارکینگ دیگر در جنوب دانشگاه و در خیابان آزادی را با مشارکت خیّران سرمایه‌گذار شروع کنیم. با این شیوه ساکنان کوچه‌های اطراف دانشگاه از وجود خودروها خالی می‌شود.»

کد خبر 698284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha