همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پرتاب یک موشک حرارتی هوا به هوا در روز دوشنبه 11 آذر خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرسرتیپ خلبان شاه‌صفی در حاشیه‌ مراسم ازدواج نمادین 64 نفر از کارکنان نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: روز دوشنبه یکی از پروازهای ما برای پرتاب یکی از موشک‌های هوا به هوای حرارتی که بازسازی آن در نیروی هوایی انجام شده است، صورت می‌گیرد و تست گرم این موشک در یکی از میادین تیر ما انجام می‌شود.

وی درباره جزئیات بیشتر این پرتاب گفت: این موشک حرارتی هوا به هواست. پرتاب این موشک به این صورت است که از طریق یکی از هواپیماها هدفی شلیک می‌شود و هواپیمای دوم این موشک را شلیک و موشک هدف را تعقیب می‌کند.

فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: این موشک را در رزمایش اخیر شمال‌غرب کشور به گونه‌ای دیگری آزمایش کرده‌ایم و الان هم قصد داریم تست گرم آن را انجام دهیم.

شاه‌صفی هم‌چنین با اشاره به فعالیت‌های جهاد خودکفایی نیروی هوایی اظهار داشت: کار ما در بخش تحقیقات انجام شده و تولید انبوه این موشک به بخش صنایع داخلی وزارت دفاع سپرده خواهد شد. تمام کارهای این موشک را نیروی هوایی و جهاد خودکفایی این نیرو انجام داده‌اند و پس از انجام آزمایش‌های قبلی ، آزمایش با برد زیاد آن را روز دوشنبه انجام می‌دهیم.

وی برد نهایی این موشک حرارتی هوا به هوا را بیش از 100 کیلومتر عنوان کرد و افزود: برد این موشک حرارتی در این پرتاب بیش از 40 کیلومتر است که با توجه به ارتفاع ، تغییر و تا برد 100 کیلومتر هم ارتقاء پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آزمایش این موشک برای برد 40 کیلومتر انجام می‌شود ولی هدف ما بالای 100 کیلومتر است که به دانش فنی آن هم رسیده‌ایم.

شاه‌صفی هم‌چنین بر توان ساخت این موشک در داخل کشور تاکید کرد و گفت: این موشک نمونه‌ خارجی هم دارد ولی ساخت آن به طور کامل اقتباس از صنایع داخلی است.

پیشرفت در تولید هواپیمای رادارگزیر

فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به پیشرفت در روند تولید هواپیمای رادارگریز اشاره کرد و افزود: بخش طراحی هواپیمای رادارگریز کاملا انجام شده و اکنون در مرحله ساخت نمونه‌ اولیه، البته در حجم بسیار کوچک‌تر هستیم و پس از انجام آزمایش‌های لازم وارد بخش واقعی‌تر خواهیم شد.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر نوآوری و شکوفایی، ‌امیدواریم بخش تحقیقاتی این کار تا پایان امسال انجام شود و سپس وارد بخش تولید شویم.

شاه‌صفی در پایان نیز با اشاره به رزمایش اخیر نیروی هوایی ارتش در شهریور امسال اظهار داشت: رزمایش قبلی را نیروی هوایی آفندی ما انجام داد، ولی همه‌ رزمایش‌های ما تعاملی بین نیروهای آفندی و پدافندی است؛ چرا که این دو متمم و مکمل یکدیگر هستند؛ یعنی هیچ آفندی بدون پدافند قادر به انجام کاری نخواهد بود و برعکس این موضوع هم صدق می‌کند.

کد خبر 69759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز