سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس در دیدار رئیس جمهور لبنان گفت: لبنان به عنوان کشوری دوست در منطقه خاورمیانه همواره از حمایت معنوی جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهد بود

به گزارش مهر، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان سه‌شنبه (5 آذر) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا لاریجانی با اشاره به روابط بسیار خوب خوب بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لبنان، این کشور را برخوردار از جایگاهی ممتاز در افکار عمومی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دارای موقعیتی راهبردی در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران فراتر از عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دارای روابط و مناسباتی ریشه دار و عمیق با لبنان است.

وی با اشاره به مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه این کشور اظهار داشت: مقاومت و ایستادگی مردم لبنان به ویژه حزب الله در برابر حملات گسترده رژیم صهیونیستی و شکست این رژیم، حقیقتا امری ستودنی بود که موجبات ارتقاء شان و منزلت لبنان در روابط بین الملل را فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اظهار خرسندی از استقرار آرامش در لبنان و ابراز امیدواری نسبت به آینده درخشان در این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از وحدت همه گروه های سیاسی در لبنان در جهت پیشرفت و سازندگی در این کشور حمایت می کند.

در ادامه این دیدار میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان هدف از سفر خود به کشورمان را تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در استقرار آرامش در لبنان پس از بحران جنگ رژیم صهیونیستی علیه این کشور و رایزنی جهت گسترش هر چه بیشتر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: مشارکت جمهوری اسلامی ایران در فرآیند بهبود سیاسی پس از جنگ 33 روزه و کمک به ایجاد آرامش و وحدت در لبنان بر کسی پوشیده نیست و مردم و دولت و مجلس لبنان، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را از یاد نخواهند برد.

وی با اشاره به تلاش همه گروه‌های لبنان به ویژه حزب الله در مقاومت علیه حملات رژیم صهیونیستی و پیروزی نهایی لبنان در این جنگ گفت: اسرائیل پس از این شکست، همواره به دنبال انتقام بوده و سعی داشته با ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف سیاسی لبنان پیروزی را به کام مردم این کشور تلخ کند. اما خوشبختانه با روند کنونی وحدت سیاسی بین عوامل تاثیر گذار در جامعه لبنان به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

سلیمان وحدت بین مردم لبنان را تنها راه افزایش قدرت مقاومت علیه حملات احتمالی رژیم صهیونیستی در آینده دانست و ابراز امیدواری کرد با استمرار حمایت‌های کشور های دوست لبنان، این کشور بتواند دوران سخت گذار به سمت ثبات دائمی و رونق اقتصادی را طی کند.

کد خبر 69316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز