همشهری آنلاین: میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان که به همراه تعدادی از وزرا و مسئولان این کشور به ایران سفر کرده است، سه‌شنبه (5 آذر) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان و هیأت همراه، اتحاد گروهها و طوائف مختلف لبنانی را تنها راه نجات و پیشرفت این کشور دانستند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران معتقد است توان همه گروههای لبنانی باید در خدمت قدرت و وحدت ملی این کشور برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی باشد.

ایشان با قدردانی از مواضع آقای میشل سلیمان در حمایت و همراهی با مقاومت اسلامی و همچنین تلاش ایشان برای برقراری وحدت ملی، و حفظ هویت ملی ارتش افزودند: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار لبنان خواهد بود و امید است گفتگوهای انجام شده در این سفر موجب تقویت بیش از پیش روابط دو کشور شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه لبنان با وجود وسعت کم دارای معانی بزرگی است، خاطرنشان کردند: یکی از این معانی بزرگ، همزیستی بسیار نمونه فرقه های مختلف دینی و مذهبی در لبنان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی دیگر از معانی بزرگ لبنان را پیروزی تاریخی مردم لبنان بررژیم صهیونیستی برشمردند و افزودند: در طول 60 سال گذشته هیچ یک از کشورهای اسلامی و عربی نتوانسته بودند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند اما مردم کشور لبنان توانستند این طلسم را بشکنند و ارتش رژیم اسرائیل را از خاک خود بیرون کنند و آن را شکست دهند.

ایشان با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در لبنان به عنوان عامل اصلی پیروزی بر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: انجام گفتگو میان گروههای مختلف لبنانی که اکنون به ریاست رئیس جمهور در جریان است مثبت ارزیابی می شود زیرا آینده روشن لبنان در گرو وحدت ملی است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: لبنان با مقاومت در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به یک الگو و درس برای ملتهای مسلمان تبدیل شد و در همان ایام جنگ 33 روزه، بسیاری از مسلمانان در کشورهای اسلامی و عربی به نام حزب الله لبنان و به نام سیدحسن نصرالله شعار می‌دادند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای حمایت از مقاومت در جهان اسلام و در کشورهای عربی را بسیار پرمعنا دانستند و افزودند: این روحیه مقاومت را باید ابتدا در دلهای خود و سپس در عرصه عمل حفظ کنیم تا این مسیر را ادامه دهیم.

ایشان همچنین تروریسم را یک خطر بسیار بزرگ برای لبنان و همه کشورهای منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: این تروریسم که با پول برخی دولتها به وجود آمد دامن خودشان را نیز گرفت اما این دولتها درس عبرت نگرفته اند و همچنان از تروریست‌ها حمایت می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم اتخاذ روشی درست برای مقابله با تروریسم، به حضور آوارگان فلسطینی در لبنان نیز اشاره کردند و افزودند: سیاست صحیح، حضور فلسطینی‌های آواره در کشورهای عربی است اما بهرحال فلسطینی‌ها باید یک روزی به خانه خود بازگردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: برخی تصور می‌کنند بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خودمحال است، اما این مسئله اتفاق خواهد افتاد.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ضمن تشکر و قدردانی از حمایتهای دولت و ملت ایران از لبنان به ویژه در شرایط سخت جنگ 33 روزه و همچنین بعد از جنگ و دوران بازسازی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات داخلی لبنان و شکل گیری توافقنامه دوحه نیز بسیار بارز و باارزش بود.

رئیس جمهور لبنان ضمن تشریح شرایط سیاسی، امنیتی و اقتصادی لبنان تأکید کرد: حضور تعداد زیادی از وزرا از گروههای مختلف لبنانی در ایران به منظور قدردانی همه گروهها از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران است.

آقای میشل سلیمان مستقر بودن دولت قوی در لبنان را مایه تقویت مقاومت دانست و با تأکید بر اینکه ارتش لبنان نماد وحدت ملی است، خاطرنشان کرد: ارتش به دنبال کرامت و عزت لبنان است و مقاومت، نماد این کرامت و عزت است.

کد خبر 69310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز