همشهری‌آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، افق دنیای اسلام را نسبت به گذشته بسیار روشن،امیدبخش، و پیشرفت امت اسلامی را واقعیتی انکارناپذیر دانستند و تأکید کردند:

این پیشرفت و آینده روشن،به کمک خداوند متعال روزبه روز بیشتر خواهد شد و دنیای اسلام عزت و شکوه اسلامی را خواهد دید.

رهبر انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسئولان نظام اسلامی و قشرهای مختلف مردم، ذخیره تقوای الهی را یکی از برکات ماه مبارک رمضان برشمردند و افزودند: امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگر به این اندوخته و ارتباط با ذات مقدس خداوند نیازمند است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری دوران سخت و غفلت و ناامیدی مسلمانان درگذشته خاطرنشان کردند: با وجود فشارهای سنگین سلطه گران و استعمارگران تازه نفس بر مسلمانان در آن دوران، اکنون به برکت بیداری امت اسلامی، افق آینده برای مسلمانان بیش از هر زمان دیگرتابناک تر است و دشمنان اسلام و دنیاطلبان به ضعف و شکست خود اذعان می‌کنند.

ایشان انکار این واقعیات را، انکار واضحات و وعده های الهی خواندند و افزودند: این مسایل خوش بینی افراطی نیست بلکه واقعیاتی است که مسلمانان برای ادامه آنها نیازمند یک جهاد بزرگ با ابعاد سیاسی، فکری، علمی، اجتماعی و اخلاقی هستند و ملتهای مسلمان نیز به تدریج با ابعاد گوناگون این جهاد آشنا شده اند و در آینده بیشتر آشنا خواهند شد.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین پیشرفت امت اسلامی و ضعف و ناتوانی مستکبران، به وضعیت امروز منطقه بسیار حساس خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کردند: رژیم ایالات متحده امریکا که پس از فروپاشی شوروی، خود را قدرت بلامنازع و کدخدای دهکده جهانی تصور می کرد، اکنون در فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان دچار بن بست و گره های ناگشودنی شده است و خودشان هم در مورد به نتیجه رسیدن نقشه‌هایشان اظهار ناامیدی و یأس می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به دست اندازی‌های اخیر امریکا به پاکستان، تأکید کردند: آمریکایی‌ها در این مسئله نیز ناکام خواهند ماند زیرا مسلمانان بیدارند و روحیه ایستادگی در آنان وجود دارد و با حقوق اسلامی خود آشنا هستند.

ایشان لازمه ادامه مسیر پیشرفت و عزت مسلمانان را توجه بیشتر به پروردگار و استعانت از او دانستند و خاطرنشان کردند: ملت مسلمان ایران در مدت 30 سال گذشته با توکل بر خداوند، و با همت و تلاش خود، در مقابل قدرتهای استکباری با قدرت ایستاده و روز به روز در حال پیشرفت است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: باید با قدر دانستن هدایت‌ها و تفضلات الهی، اتحاد، اراده و همت خود را مستحکم تر و امید به آینده را بیشتر کنیم.

در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر، ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای مسلمانان به ویژه ملت ایران دانست که با روزه داری و انجام اعمال این ماه ذخیره‌ای انبوه از تقوا برای خود اندوخته اند.

رئیس جمهور با اشاره به بیداری و امید روزافزون ملتها و همچنین مشکلات بیش از پیش قدرتهای شیطانی تأکید کرد: بدون تردید آینده متعلق به مستضعفان، صالحان و مظلومان است و وعده خداوند با ظهور حجت حق و استقرار عدالت و مهربانی در جهان، محقق خواهد شد.

کد خبر 64713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز