همشهری آنلاین: مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی به دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایرانبا حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دانشگاه امام علی (ع) برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در ابتدای این مراسم سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا خیر مقدم گفت.

سپس رهبر انقلاب اسلامی با حضور دریادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس، برای   علوّ درجات شهدا و ارواح طیبة آنان فاتحه قرائت کردند و از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در این مراسم، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را حصار و باروهای مستحکم کشور برشمردند و افزودند: ملت، پشتیبان نیروهای مسلح است و آنان را جزء لاینفک خود می‌داند.

رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح کشور را از اجزای بسیار مهم اقتدار ملی دانستند و خاطرنشان کردند: این «اقتدار و مظهر قدرت ملی»، زمانی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که نیروهای مسلح علاوه بر سلاح و توانایی دفاع از کشور، به نیروی ایمان و قدرت معنوی و روحی مجهز شوند و اکنون ایران اسلامی با داشتن جوانان مسلح و سربازان شجاع، رشید و مؤمن دارای اقتدار کم نظیری در جهان و سراسر تاریخ است.

فرمانده کل قوا افزودند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، فقط با قدرت سلاح، عظمت و ابهت خود را نشان نمی‌دهند بلکه اقتدار معنوی آنان به برکت صلابت ایمان، دفاع از ارزش‌های اصیل توحیدی و انسانیت متجلی می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، ارتشِ قدرت‌های جهانی را وسیله زورگویی و فرو نشاندن آتش ‌حرص و طمع ابرقدرت ها دانستند و خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ایران جان فدایان ارزش‌های اسلامی هستند و برای تثبیت فضایل الهی و انسانی است که تمرین و مقاومت می‌کنند، در میدان‌ها می‌ایستند و پیروزی قطعی و قاطع را به دست می‌آورند.

فرمانده کل قوا با اشاره به پیروزیِ ایمانِ جوانانِ شجاعِ حزب الله لبنان در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی و اعتراف آنان به ذلت شکست افزودند: این پیروزی به معنی برتری و اقتدار معنوی بر قدرت های مادی است و جوانان عزیز ارتشی، سپاهی، بسیجی و نیروی انتظامی باید قدر امتیاز استثنایی ایمان و معنویت خود را بدانند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا با اشاره به شجاعت، ایمان، صلابت و ایثار ملت در مقابل دشمنان و وادار کردن آنان به عقب نشینی خاطرنشان کردند: دشمنانی که در آغاز انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی تصور نمی‌کردند این ملت بتواند در مقابل طوفان‌های مخالفت آنان ایستادگی کند، اکنون با تجربه‌ای سی ساله اعتراف می‌کنند ایران اسلامی و نیروهای مسلح آن، در قوی ترین موقعیت قرار دارند.

رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح کشور را به کسب فضایل بزرگ معنوی، فراگیری علوم، انضباط کامل، آمادگی دائم و اخلاص در عمل توصیه کردند.

در این مراسم، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن خیر مقدم به فرمانده کل قوا،‌ در گزارشی به ارتقای سطح مؤلفه‌های رزمی یگان‌های ارتش اشاره کرد و استحکام بنیه‌های اعتقادی نیروها،‌ استفاده از راهبرد نوآوری و شکوفایی در همه زمینه‌ها، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس با بهره‌گیری از تجربیات هشت سال دفاع مقدس را از برنامه‌های ارتش برشمرد.

همچنین فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) سرتیپ دوم فتح الله رشیدزاده، گزارشی از پیشرفت‌های نظامی و فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه افسری در رسته های مختلف ارائه کرد.

در این مراسم تعدادی از افسران، استادان، دانشجویان ممتاز و یکی از آزادگان، و جانبازان ارتش و همسر سرهنگ شهید رمضانی، جوایز و هدایای خود را از دست حضرت آیت الله خامنه ای دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان جدید نیز مفتخر به دریافت سردوشی شدند.

سپس نیروهای مسلح مستقر در میدان، رزمایش فداییان ولایت را با عنوان «وحدت، مقاومت و عزّت» به نمایش گذاشتند و در پایان یگان های حاضر به اجرای رژه پرداختند.

کد خبر 66207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز