سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
۲۹ نفر

با هدف افزایش ایمنی شهروندان در هنگام رفت و آمد، گذرگاه‌های عابرپیاده محدوده منطقه۱۳ ایمن‌سازی می‌شود.

خط عابر پیاده

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره گفت: «با توجه به مصوبات ابلاغی، بررسی سوابق تصادفات و پس از بازدیدهای متعدد میدانی انجام شده،  ایمن‌سازی گذرگاه عابرپیاده در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک قرار گرفت.»

«محمدهادی علی‌احمدی» افزود: «هدف از اجرای این طرح، افزایش آگاهی و دید رانندگان از محل‌های عبور عابران پیاده است. از این رو به منظور ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده، علائم و تجهیزات ترافیکی از جمله موانع ارتجاعی، رفلکتور، گل میخ و سرعتکاه نصب و جانمایی شده است.»

او ادامه داد: «رنگ آمیزی نرده‌ها با رنگ زرد و مشکی، کاهش ارتفاع نرده در محل‌های عبور، هرس درختان اطراف محل‌های عبور و نصب جان‌پناه و... از دیگر اقداماتی است که به دنبال کاهش تصادفات، افزایش ایمنی معابر و محافظت از جان شهروندان انجام می‌شود.» 

شهردار منطقه۱۳ خاطر نشان کرد: «در حال حاضر، این طرح در گذرگاه‌های عابر پیاده خیابان پیروزی و همچنین پل‌های عابر روی مسیل‌های منطقه  اجرا می‌شود. علاوه بر اینها رفلکتورهای متعدد در تقاطع‌های مسیل جاجرود تهیه و نصب شد.»
علی احمدی گفت: «۱۹۵ رفلکتور، برای نشانه‌گذاری خطوط، تفکیک مسیرهای عبور و مرور، کنترل سرعت وسایل نقلیه، انعکاس نور و همچنین توجه رانندگان و همچنین کاهش نرخ تصادفات در شب نصب شد. این طرح در مسیل جاجرود، تقاطع‌های ۹.۳۵، ۱۰.۳۸، خیابان های صائب تبریزی، امامت و مسیر ویژه اتوبوس تندرو در بزرگراه امام علی(ع) اجرا شد.» 

کد خبر 693128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    کار خوبیه