جشنواره ترافیکی «آموزواره فصلی حرکت» با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و نهادینه کردن دانش رفتارهای ترافیکی در منطقه ۱۹ اجرا می‌شود.

جشنواره ترافیکی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از شهردار منطقه ۱۹، این جشنواره به منظور ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان به ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان و ترغیب آنان به رعایت هنجارهای ترافیکی، همزمان با فصل تابستان به اجرا درآمده است.

«مهدی هدایت» در ادامه با بیان اینکه شهروندان برای شرکت در این جشنواره و بهره‌مندی از جوایز تا ۳۰ مرداد فرصت دارند، گفت: «باید آثار خود را در قالب نقاشی، عکس، فیلم یک‌دقیقه‌ای و خاطره با محور «موتور سیکلت‌سوار آگاه»، «یک روز در شهرک آموزش ترافیک» و همچنین موضوع «گردش تابستانی ایمن در شهر» را به پارک ترافیک، مدارس، نواحی و سراهای محله منطقه ۱۹ تحویل دهند یا به شماره واتس‌اپ ۰۹۳۹۴۱۱۰۸۶۴ ارسال کنند.»

آموزش رانندگی تدافعی و تکالیف سرنشین | عکس و فیلم بفرستید و برنده شوید

به گفته هدایت، نیاز به آموزش، فراگیری هنجارها و قواعد رفتاری ترافیکی از کودکی تا بزرگسالی برای نهادینه شدن این رفتارها ضروری است. به همین دلیل، با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت به صورت روزانه به بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان در پارک آموزش ترافیک منطقه و سراهای محله آموزش‌های ترافیکی با سرفصل‌هایی مثل عبور و مرور ایمن، ایمنی عابر پیاده، تکالیف سرنشین خودرو، آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی، دوچرخه‌سواری شهری، روان‌شناسی ترافیک و رانندگی تدافعی ارائه می‌شود.
 

کد خبر 691402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha