اقدامات لازم برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری و وقوع سیلاب در کانال‌ها، مسیل‌ها و نقاط آبخیز منطقه۱۴ انجام شد.

لایروبی کانال سرخه حصار

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی، شهرداری منطقه ۱۴ اقدامات لازم برای استقرار ماشین‌آلات و نیروهای عملیاتی در نواحی پرخطر را انجام داده است.

شهردار منطقه۱۴ دراین‌باره گفت: «علاوه بر استقرار نیروها و تجهیزات لازم در نقاط مختلف منطقه برای مواقع مورد نیاز، تمام مسیل‌ها، نهرها، رودخانه‌ها و کانال‌های آب، به‌طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در هنگام وقوع سیلاب نداشته باشیم». 

«محمد امین‌سالاری پور» درباره طرح ضربتی و پیشگیرانه حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست برای لایروبی کلیه کانال‌ها، حوضچه‌های زباله‌گیر و مسیل‌ها گفت: «برای مقابله با آبگرفتگی و سیلاب و کنترل شرایط ناشی از وقوع بارندگی روزهای آینده، لایروبی چاه‌های جذبی و پاکسازی کانال‌ها، مسیل ابوذر و مسیل سرخه‌حصار به‌عنوان بزرگ‌ترین مسیل‌های شرقی تهران همچنین حوضچه‌های زباله‌گیر منطقه چهارده به‌صورت مستمر و دقیق انجام می‌شود».

او با اشاره به جمع‌آوری برگ درختان و نخاله‌ها در منطقه و هماهنگی با نیروهای سازمان آتش‌نشانی افزود: «علاوه بر بررسی محله‌های پرخطر که  به واسطه بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شوند، تعامل با مأموران سازمان آتش‌نشانی انجام شده تا در صورت بروز حوادث احتمالی در کمتر از نیم ساعت خود را به محل حادثه احتمالی برسانند».

شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه اعزام نیروهای خدماتی این منطقه به سایر نقاط پرخطر و اماکن متبرکه که در پی جاری شدن سیل متحمل خسارات و حوادث شدند، از پاسخگویی سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه در نواحی ششگانه به شهروندان خبر داد و گفت: «امیدوارم با اقدامات صورت گرفته و همکاری همه دستگاه‌ها  از خطرات احتمالی به سلامت عبور کنیم و در همه نقاط شهرتهران شرایط  بدون بحران حاکم شود».

کد خبر 693544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha