همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت سودآوری در مسائل اقتصادی یک اصل پذیرفته شده است و با توزیع عادلانه منافات ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه، آیت‌الله‌  هاشمی شاهردوی روز پنج شنبه  در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از منابع عمومی و ملی استفاده بیشتری شود، گفت: این مدل و الگو در دنیا با توجه به اینکه در آن منابع موجود مردم در جامعه صرف می‌شود، از بعد اقتصادی الگوی ایده‌آلی نیست.

آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی با تاکید بر اینکه باید منابع بالقوه و نهفته در نزد مردم را تبدیل به بالفعل کرد، گفت:‌ بر طبق مدل اقتصادی اسلامی می‌توانیم به سمت توانمندسازی حرکت کنیم و در این راستا باید هدف اولیه استفاده از توانمندی‌های استان باشد.

آیت‌الله‌ هاشمی‌شاهرودی ادامه داد: باید به سمت الگویی حرکت کنیم که توانمندی‌های ملی‌مان افزایش یابد و از فرصت‌ها و نیروی کار به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بانک‌ها باید جاذبه داشته باشند تا سرمایه‌گذار جذب شود، گفت: ما با تکیه بر ثروت نفت سرمایه‌گذاران را رد می‌کنیم.

آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق به تنهایی از طریق دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت نخواهد گرفت، گفت: با هدف‌مند کردن یارانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان با قاچاق مبارزه کرد.
 
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه بر سیر تهیه آمارها باید نظارت بیشتری صورت گیرد گفت: گزارش سازمان بازرسی با آمار طرح‌های زودبازده‌ای که در این جلسه ارائه شد، تطابق ندارد و باید نظارت را به سمتی برد که بتوان دریافت که بنگاه‌های زودبازده به سمت بخش تولید رفته یا خیر.

آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی با بیان اینکه سودآوری در مسائل اقتصادی باید اصل قرار گیرد، افزود: سودآوری با توزیع عادلانه دارای منافات نیست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید تصدی‌گری دولت را کاهش داد و خدمت را از بخش خصوصی برای دهک‌های پائین خریداری کرد، اظهار داشت: به عنوان مثال اکنون در بخش آموزش و پرورش هزینه یک دانش‌آموز در مدارس دولتی چندین برابر یک دانش‌آموز در مدارس خصوصی است.

کد خبر 68901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز