سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی به سئوالات خبرنگاران در مورد 5پرونده مهم کشوری از جمله مدرک جعلی وزیر کشور، دانشگاه آزاد، محاکمه پالیزدار، حادثه سعادت‌آباد و بانک رفاه پاسخ گفت.

علیرضا جمشیدی از احضار جاعل مدرک وزیر کشور به دادگاه خبر داد و گفت: در صورتی که نماینده دانشگاه آکسفورد برای ارائه توضیحات خود را به دستگاه قضایی معرفی نکند، جلب می‌شود.

وی در مورد پرونده‌ مطروحه علیه دانشگاه آزاد و معاون سابق این دانشگاه تصریح کرد: این پرونده با عنوان تصرف عدوانی از طرف شاکی خصوصی علیه دانشگاه آزاد مطرح است، از معاون وقت تحقیقات لازم به عمل آمده و قاضی قرار وثیقه‌ای به میزان یک میلیارد تومان صادر کرد که فرد با تودیع وثیقه فعلا آزاد است.

جمشیدی ادامه داد: در مورد اینکه محل تامین وثیقه ارائه شده از کجا بوده را قاضی پیگیری نمی‌کند.

کیفرخواست پالیزدار

خبرنگاری با اشاره  به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور از برگزاری علنی  دادگاه پالیزدار سئوال کرد که سخنگوی قوه‌ قضائیه در این خصوص گفت: اصل بر علنی‌بودن دادگاه‌هاست مگر اینکه قاضی، تشخیص بر غیرعلنی‌بودن، بدهد.

کار تحقیقاتی این پرونده رو به تکمیل شدن و بازپرس در حال انجام اقداماتی برای صدور کیفرخواست است.

حادثه سعادت آباد

وی همچنین در تشریح آخرین وضعیت پرونده‌ حادثه‌ سعادت‌آباد، تاکید کرد: خوشبختانه نظر هیات 5نفره‌ کارشناسی ارائه شده است. در این هیات کارشناسی، افراد و ارگان‌های مقصر شناسایی شده‌اند، قتل از نوع غیرعمد بوده و منتظر هستیم که کیفرخواست این پرونده صادر شود.

جمشیدی ابراز داشت: از همه‌ عوامل مربوط اعم از مجری، پیمانکار و سایر افراد تحقیقات لازم به عمل آمده است و متهمین اصلی پرونده دستگیر شده‌اند.

پرونده200 میلیارد تومانی بانک رفاه

سخنگوی قوه‌ قضائیه به قطعی شدن رای پرونده‌ای مربوط به بانک رفاه کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: فردی به نام علیرضا- ع بیش از 200 میلیارد تومان  از طریق گشایش اعتبار اسنادی  اقدام به تحصیل مال  نامشروع  کرده است.

این اتفاق در شعبه‌ای از بانک رفاه در قلهک روی داده که تعداد متهمان 10 نفر است که چهار نفر از آنان از کارمندان بانک هستند.

جمشیدی از قطعی‌شدن حکم پرونده 10 متهم مربوط به بانک رفاه کارگران خبر داد و با تاکید بر اینکه نظام بانکی ما باید در پرداخت تسهیلات توجه بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: متهم اصلی پرونده قبلا کارمند بانک بوده و متهمان به حبس، پرداخت جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شده‌اند.

انتقاد از استرداد لایحه پیش‌فروش ساختمان توسط دولت

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام مخالفت با استرداد لایحه‌ پیش‌فروش ساختمان و تاکید بر نیاز مردم و دستگاه قضائی به تصویب این لایحه تاکید کرد: تقاضای پذیرش‌نشدن درخواست استرداد از سوی دولت و تسریع در تصویب این لایحه را دارم.

انتقاد از معطل ماندن لایحه‌ آیین دادرسی کیفری در دولت وی در همین رابطه با بیان اینکه یک سال است که لایحه‌ آیین دادرسی کیفری در دولت معطل مانده، گفت: زمانی که تمدید آن تمام می‌شود نمی‌توانند تشکیل جلسه دهند.

در حالی که دو سه ماه دیگر به پایان تمدید این لایحه نمانده است، خواهشم این است که همکاران در دولت به این مسئله توجه کنند.

کیفرخواست متهمان حادثه بمب‌گذاری شیراز

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام اینکه کیفرخواست 7نفر از متهمان پرونده حادثه‌ بمب‌گذاری شیراز صادر شده، بیان کرد: این 7نفر به‌عنوان محارب شناخته شده و برای آنها تقاضای حکم اعدام شده است.

کد خبر 65205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز