همشهری آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه گفت: همه پرونده های قضایی مربوط به قبل از سال 86 کشور، تا پایان این ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی بر اساس دستور مورخ 15 مرداد 87 رئیس قوه قضائیه مبنی بر مشخص شدن تکلیف همه پرونده های قضایی مربوط به قبل از سال 86 کل کشور، کار رسیدگی به این پرونده ها از دو ماه قبل آغاز و به بسیاری از آنها رسیدگی شد.

جمشیدی گفت: بقیه پرونده‌های باقیمانده نیز بزودی بررسی و برای آنها تعیین تکلیف خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته پس از بررسی این دسته از پرونده‌ها، برای برخی از آنها، رای صادر شد و برخی دیگر که نیاز به بررسی بیشتر داشت در دستور کار قرار گرفت.

جمشیدی افزود: برخی از این پرونده ها، شاکیانی دارد که در کشور حضور ندارند و برای فراخوان آنان باید با وزارت امور خارجه هماهنگ شود که زمان زیادی نیاز دارد.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان گفت: تا اول آبان ماه، دیگر پرونده قضایی مربوط به قبل از سال 86 بلاتکلیف نخواهیم داشت.

وی همچنین از احداث دادگاه های سیار  در همه مناطق روستایی و عشایری و مناطقی که فاقد دادگاه هستند تا پایان امسال خبر داد.

وی گفت: از دو ماه قبل، طرح ایجاد دادگاه‌های سیار به اجرا گذاشته شد و تاکنون حدود 40 دادگاه سیار در مناطق مورد نیاز دایر شده است.

وی با بیان این که دادگاه‌های سیار بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه ایجاد می‌شود، گفت: محل استقرار این دادگاه‌ها را شوراهای حل اختلاف تعیین می‌کنند و قضات در این محل به پرونده‌ها رسیدگی و حکم لازم را صادر خواهند کرد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: ایجاد دادگاه‌های سیار، بسیاری از مشکلات روستائیان و عشایر را بر طرف خواهد کرد و دیگر نیازی نیست آنان به شهرها مراجعه کنند.

کد خبر 64655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز