مهدیه مصطفایی: دو جوان کیف‌قاپ که در حملات ضربتی خود با تیغ موکت بری، اقدام به سرقت کیف مشتریان زن بانکها می‌کردند، در چهل و پنجمین سرقت خود در فردیس به دام افتادند.

به گزارش همشهری،  دستگیری جوانان کیف‌قاپ هنگامی در دستور کار پلیس قرار گرفت که عصر چهارم آبان ،زن جوانی که در فلکه پنجم فردیس  از سوی دو موتور سوار مورد حمله قرار گرفته بود به پلیس شکایت کرد.

این زن که از وقوع این حادثه بسیار وحشتزده بود، به ماموران   گفت : لحظاتی پس از آنکه از خانه‌ام برای خرید خارج شدم ، دو جوان موتور سوار از پشت به من  حمله کرده و با تهدید تیغ موکت بری  کیف دستی‌ام را به سرقت بردند.

با شکایت این زن ، مأموران به چهره نگاری رایانه ای از سارقان  پرداختند و هنگامی که دریافتند که آنها دو کیف قاپ جوان هستند که پیش از این نیز دست به کیف قاپی‌های دیگری در منطقه زده‌اند، تحقیقات پلیسی برای دستگیری آنها ابعاد گسترده تری یافت. در نخستین مرحله کارآگاهان تمامی محلهایی را که امکان داشت سارقان در آنجا به طعمه‌های خود حمله کنند تحت کنترلهای پلیسی نامحسوس قرار دادند .

با گذشت یک روز از شکایت این زن در حالی که بررسی‌ها برای یافتن دو جوان کیف قاپ ادامه داشت ، زن شاکی هنگامی که در میدان اصلی فردیس در حال خرید بود، به طور اتفاقی سارقان جوان را که سوار بر همان موتورسیکلت بودند شناسایی کرده و به سرعت موضوع را به پلیس اطلاع داد.

هنگامی که ماموران در محل حاضر شدند توانستند در یک اقدام ضربتی یکی از سارقان به نام سعید  را دستگیر کنند.

ما 4 نفر بودیم

با دستگیری سعید، وی هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت ، به انجام کیف‌‌قاپی با همدستی سه نفر از دوستانش به نام‌های پیمان، وحید و علی اعتراف کرد. 

وی در توضیح سرقتهای خود گفت : مدتی قبل پس از آنکه از  شرکت آسفالت‌‌کاری  که در آنجا کار می‌کردم اخراج شدم، دیگر نتوانستم کاری پیدا کنم ، پس از دو ماه بیکاری موتورسیکلتی را به صورت اقساط خریدم ، اما وقتی که نتوانستم اقساط را پرداخت کنم ،با دوستانم نقشه سرقت از مشتریان زن بانکها را طراحی کردیم ، برای ارتکاب سرقت نیز بعد از شناسایی زنانی که احتمال می‌دادیم با خود وجه نقد دارند آنها را تعقیب کرده و در یک فرصت مناسب به آنها حمله می‌کردیم.

سرگرد اسفندیاری- رئیس اداره آگاهی فردیس- با اعلام این خبر گفت: سعید تاکنون به  45 فقره سرقت و کیف‌قاپی از زنان در منطقه فردیس اعتراف کرده‌است که پس از سرقت کیف‌‌ها آنها را در محل خلوتی در سرآسیاب نگه می‌داشتند.

به گفته وی ماموران با توجه به اظهارات متهم دستگیر شده ، علاوه بر دستگیری علی - متهم دیگر پرونده - 33 کیف زنانه را از مخفیگاه آنها کشف کردند.

بر پایه این گزارش، تاکنون 3 شاکی با حضور در اداره آگاهی متهمان را شناسایی کرده‌اند.

همچنین متهمان با قرار در بازداشت به‌سر می‌‌‌‌برند تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 6821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز