گروه اجتماعی: مدیرعامل مؤسسه انتظام بر ارتباط تنگاتنگ بین نگهبانان و مأموران پلیس تأکید کرد و یادآور شد: به منظور ایجاد امنیت شهروندان، نیروی انتظامی اقدام به ساماندهی 40 هزار شبگرد و سرایدار کرده است.

سرهنگ تقی‌زاده اظهار داشت: به همین منظور ما کلانتریها و پاسگاهها را موظف کردیم تا پس از مراجعه مراکز اداری و مجتمع‌های مسکونی، تمامی نگهبانان را که بدون رعایت هیچ‌گونه ضوابطی به‌کارگیری شده‌اند را شناسایی و اطلاعات لازم در خصوص سلامت جسمی و روحی و صلاحیت اخلاقی آنان را به‌دست آورند.

وی یادآور شد: متاسفانه در بررسی هایی که توسط ماموران ما صورت گرفت برخی از این نگهبانان حتی دارای سوءپیشینه نیز بوده‌اند و علاوه بر این هیچ آدرسی که در هنگام بروز اتفاق قابل استفاده باشد، ارائه نداده‌اند.

وی پالایش نگهبانان قدیمی و سنتی را در جهت امنیت جامعه موثر دانست و از مردم خواست تا هوشیاری و دقت نظر بیشتری بر روی انتخاب و فعالیت این نگهبانان داشته باشند و ضمن مراجعه به کلانتری محل در خصوص سابقه این افراد از پلیس استعلام بگیرند.

وی همچنین به تعیین فردی به عنوان جایگزین در سیستم نگهبانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه دیده شده که برخی از نگهبانان که از سوی مردم گزینش می‌شوند، در صورت رفتن به مرخصی و یا ترک محل کار، با کرایه اتباع افغانی به عنوان جایگزین خود، امنیت را به مخاطره می‌اندازند. 

وی یادآور شد: اگر روزی نگهبانی نتوانست در محل کار خود حاضر شود با گماردن این جایگزین مشکل به راحتی قابل حل است.

کد خبر 6803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز