نسخه جدیدی از رمزارز سقوط کرده لونا در حال حاضر در صرافی‌های دیجیتال فعال شده، اما این شروع دوباره نیز چندان امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد.

ترا 2.0

به‌گزارش همشهری آنلاین به‌نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با سقوط ماه گذشته بازار رمزارزها، ارزهای دیجیتال شبکه ترا یعنی لونا و UST تقریبا ارزش خود را از دست دادند. در پی چاره‌جویی برای جبران این سقوط، هفته گذشته حامیان پروژه بلاک‌چین ترا به احیای رمزارز لونا و نه UST رای دادند.

UST یا TerraUSD رمزارزی است که به عنوان یک استیبل‌کوین (Stablecoin) یا رمزارز باثبات الگوریتمی شناخته می‌شود. استیبل‌کوین‌ها نوعی از رمزارزها هستند که از روش‌های مختلفی برای ثابت نگه‌داشتن ارزش‌ آنها استفاده می‌شود.

UST برای حفظ ارزش یک دلاری‌ به توکن خواهرش یعنی لونا متکی بود. اما با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران این استیبل‌کوین را کنار گذاشتند و در نتیجه ارزش UST و به‌دنبال آن لونا پایین آمد. این کاهش قیمت در نهایت به سقوط رمزارزهای ترا منجر شد.

بیشتر بخوانید:

لونای قدیمی که اکنون با عنوان «لونا کلاسیک» شناخته می‌شود در دوران اوج خود بیش از ۴۰ میلیارد دلار عرضه در گردش داشت. این رمزارز شکست‌خورده، اکنون مجددا باعنوانی جدید در صرافی‌های دیجیتال عرضه شده است، اما این احیای دوباره هم چندان امیدبخش نیست. رمزارز جدید روز شنبه پس از رسیدن به اوج ۱۹.۵۳ دلاری، تنها چند ساعت بعد به ۴.۳۹ دلار سقوط کرد. لونای جدید از آن زمان تاکنون با قیمتی در حدود ۵.۹۰ دلار فروخته شده است.

ترا، بیشتر توکن‌های جدید را بین کسانی توزیع خواهد کرد که قبل از فروپاشی لونا کلاسیک و UST این توکن‌ها را در اختیار داشتند. به‌نظر می‎رسد بسیاری از دارندگان قبلی لونا کلاسیک و UST که از سرمایه‌گذاری خود متضرر شده‌اند، به‌سختی بتوانند به لونای جدید اعتماد کنند. از این‌رو تحلیلگران عمیقاً در مورد شانس موفقیت بلاک‌چین احیا شده ترا تردید دارند.

کد خبر 680107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha