قیمت رمزارزها در چند ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به‌دنبال آن چرخه نزولی بازار بر نیروی کار صنعت ارز دیجیتال اثر گذاشته است.

اخراج

به‌ گزارش همشهری آنلاین و به‌نقل از نیوز بیت‌کوین، در روزهای گذشته موسسان جمینی، یک صرافی شناخته‌شده ارزهای دیجیتال، اعلام کردند این شرکت ۱۰ درصد از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد.

همچنین راین فایننشیال، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال خاورمیانه، آشکار ساخت مجبور است ده‌ها کارمند خود را اخراج کند. مدیر این صرافی دیجیتال گفت: «با کاهش سرعت بازار ارزهای دیجیتال، این امر بر تجارت در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.»

سال ۲۰۲۲ بسیار شبیه به نیمه دوم سال ۲۰۱۸ است، زیرا شرکت‌های رمزارز در سراسر جهان به دلیل رکود بازار مجبور به تعدیل نیرو شدند.

در سقوط اخیر بازار رمزارز اخراج‌ها کمتر از دو ماه پیش زمانی آغاز شد که رابین‌هود مارکتس، شرکت خدمات مالی آمریکایی اعلام کرد باید ۹ درصد از نیروی کار شرکت را اخراج کند. پس از آن بیتسو، صرافی رمزارز جهانی خبر داد به‌دلیل سقوط بازار، تعداد ۸۰ کارمند خود را اخراج کرده است. به‌فاصله کوتاهی یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال آمریکای لاتین هم اعلام کرد حدود ۱۲ درصد از نیروی کارش را اخراج خواهد کرد.

اخبار مربوط به سایر صرافی‌ها و شرکت‌های رمزارز نیز حکایت از آن دارد که اغب آنها یا مجبور به اخراج تعدادی از نیروهای خود هستند و یا حداقل روند استخدام‌های جدید را متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هیچ کس نمی‌داند این رکود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما اخراج‌ها نشانه‌ای از کند شدن رشد و چرخه نزولی بازار است. در سقوط قبلی بازار در سال‌های گذشته هم تعداد زیادی از شرکت‌های رمزارز کارمندان را به دلیل بازار نزولی اخراج کرده‌ بودند. با این حال، زمانی که بازار نزولی در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، صنعت رمزارز شاهد استخدام تعداد انبوهی از متقاضیان بود و کارفرمایان برای تامین تقاضای بازار به کمک نیروهای جدید نیاز داشتند.

کد خبر 681204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha