در ایالت نیویورک آمریکا مجوز یک نیروگاه گازی که برای استخراج بیت‌کوین برق تولید می‌کرد تمدید نشد و هوداران رمزارزها در این ایالت با یک ضربه قانونی دیگر مواجه شدند.

نیروگاه بیت‌کوین در نیویورک

به‌ گزارش همشهری آنلاین و به‌ نقل از وب‌سایت ورج، این تصمیم برای ایستگاه تولید برق گرینیج در منطقه فینگر لیکس نیویورک گرفته شده است و هدف آن جلوگیری از زیان‌های زیست‌محیطی فعالیت این نیروگاه است.

 این جدیدترین تصمیمی است که مقالات ایالت نیویورک برای محدودسازی استخراج رمزارز در تلاش برای دستیابی به اهداف خود در مورد تغییرات آب و هوایی داشته‌اند. پیامدهای زیست‌محیطی استخراج رمزارزها همواره در این ایالت موضوعی مورد مناقشه بوده است.

نیروگاه گرینیج که در دهه‌های گذشته به‌عنوان یک نیروگاه زغال سنگ کار می‌کرد سال ۲۰۲۰ با هدف تولید برق از گاز برای استخراج رمزارز احیا شد. از همان زمان این امر خشم برخی از ساکنان محلی را برانگیخت که نگران بودند ممکن است این کارخانه با تخلیه آب گرم در دریاچه سنکا روی ماهی‌ها و گردشگری تأثیر منفی بگذارد. در سطح ایالت نیز چنین اقداماتی به این نگرانی دامن زد که نیویورک از مسیر اهداف آب و هوایی خود خارج شود.

ایالت نیویورک در سال ۲۰۱۹ هدف زیست‌محیطی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حداقل ۸۵ درصد در چند دهه آینده را تعیین کرده است. مبارزه بر سر گرینیج به عنوان آزمونی برای این موضوع تبدیل شده بود که دولت چقدر برای رسیدن به این هدف جدی است. دپارتمان حفاظت از محیط زیست نیویورک در نهایت تشخیص داد عملیات گرینیج با محدودیت انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر ایالت که در قانون آب و هوا تعیین شده است، مطابقت ندارد.

بیت کوین به‌دلیل مصرف بالای برق ماینرهای آن به آلاینده‌ترین ارز دیجیتال تبدیل شده است. این رمزارز برای دقیق نگه داشتن دفتر کل خود به یک مکانیسم امنیتی مبتنی بر انرژی متکی است.

این دومین تصمیمی است که ایالت نیویورک در این ماه با اهداف آب و هوایی برای محدودیت فعالیت رمزارزها اتخاذ کرده است. در اوایل ماه جاری میلادی، قانون‌گذار ایالتی طرحی را تصویب کرد که براساس آن استفاده از سوخت فسیلی برای تامین انرژی استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال بر اساس الگوریتم اثبات کار (PoW) ممنوع خواهد شد. این طرح برای اجرایی شدن در انتظار تایید فرماندار ایالت است.

بیشتر بخوانید:

تصمیم جدید نیروگاه گرینیج را فورا تعطیل نمی‌کند. انتظار می‌رود مدیران گرینیج به این تصمیم اعتراض کنند و تا زمان تعیین تکلیف نهایی به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 687445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha