به‌دنبال تصویب طرحی درباره محدودیت استخراج بیت‌کوین در ایالت نیویورک امریکا، فرماندار این ایالت اعلام کرد پیش از امضا و تایید نهایی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

ممنوعیت استخراج رمزارز در نیویورک

مجلس سنای ایالت نیویورک هفته گذشته طرحی را تصویب کرد که براساس آن استفاده از سوخت فسیلی برای تامین انرژی استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال ممنوع خواهد بود.

به‌گزارش همشهری آنلاین به‌نقل از کوین‌تلگراف، اکنون کتی هوچول، فرماندار نیویورک اعلام کرده ملزم به امضای فوری این طرح نیست و تیم او طی چند ماه آینده به‌صورت بسیار دقیقی این طرح را بررسی خواهد کرد.

در صورت امضای قانون ممنوعیت استخراج رمزارز بر اساس الگوریتم اثبات کار (PoW) با پشتیبانی سوخت‌های فسیلی، فعالیت‌های کنونی باید متوقف شوند و تمدید مجوزهای موجود نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. بر اساس مقررات جدید، تنها عملیات‌های با پشتیبانی ۱۰۰ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند کار کنند.

الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) که به‌اختصار PoW نامیده می‌شود، اولین و محبوب‌ترین مکانسیم اجماع است که رمزارزها برای حفظ امنیت از آن استفاده می‌کنند. مکانیسم اثبات کار امکان دستکاری در بلاک‌چین را از بین می‌برد. مهم‌ترین مشکل الگوریتم اثبات کار، میزان انرژی مورد نیاز است. امنیت بلاک‌چین مبتنی بر اثبات کار را مقدار انرژی مصرفی آن تضمین می‌کند. در سال‌های اخیر استفاده از انرژی‌های فسیلی برای این منظور مورد انتقاد قرار گرفته و الگوریتم اثبات کار را به یک نگرانی زیست‌محیطی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

هر چند این طرح به تصویب سنای ایالاتی نیویورک رسیده اما برای تایید نهایی نیاز به امضای فرماندار دارد. به‌عبارت دیگر فرماندار نیویورک می‌تواند این طرح را تایید یا وتو کند و به‌نظر می‌رسد او برای تصمیم‌گیری عجله ندارد. او در صحبت‌های قبلی‌اش از لزوم ایجاد تعادل در حفاظت از محیط زیست و ایجاد شغل به‌صورت همزمان سخن گفته بود.

استخراج رمزارزها با الگوریتم اثبات کار از جمله موضوعات مورد اختلاف در نیویورک است و در سال‌های اخیر گروه‌های زیست‌محیطی همواره به مخالفت با آن پرداخته بودند.

کد خبر 682017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha