صندوق پشتیبان رمزارز UST اعلام کرد تقریباً تمام بیت‌کوین موجود ذخیره خود معادل سه میلیارد دلار را هفته گذشته در تلاش برای جلوگیری از سقوط این استیبل‌کوین خرج کرده است.

سقوط رمزارز

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی‌، صندوق پشتیبان رمزارز UST اعلام کرد حدود ۸۰ هزار بیت‌کوین جمع‌آوری شده‌اش که هفته گذشته ارزشی حدود سه میلیارد دلار داشت را در تلاشی بی‌ثمر برای نجات این رمزارز فروخته است. بیت‌کوین ذخیره و پشتیبان رمزارز UST به‌حساب می‌آید.

رمزارز TerraUSD که به‌اختصار UST هم نامیده می‌شود، یک استیبل‌کوین (Stablecoin) یا رمزارز باثبات مانند تتر است. استیبل‌کوین‌ها نوعی از رمزارزها هستند که از روش‌های مختلفی برای ثابت نگه‌داشتن ارزش‌ آنها استفاده می‌شود. استیبل‌کوین‌ها نوسانات کمتری نسبت به سایر رمزارزها دارند و معمولا به یک دارایی ثابت وابسته هستند. قیمت این رمزارزها به رمزارزهای دیگر، فلزات گران‌بها و یا سایر دارایی‌ها مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

بازار رمزارزها در هفته گذشته با سقوط بی‌سابقه‌ای مواجه بوده است. بیت‌کوین با رسیدن به قیمت حدود ۲۶ هزار دلار، بیشترین کاهش از سال ۲۰۲۰ را تجربه کرده است و ارزش سایر رمزارزها نیز کاهش چشم‌گیری داشته است.

کد خبر 676963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha