دعوای حقوقی میان غول‌های بزرگ فناوری با ایالت تگزاس به دیوان عالی آمریکا رسید.

شبکه‌های اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های لابی‌گر به نمایندگی از غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توییتر، گوگل و دیگر شرکت‌ها شکایت فوری علیه قانونی در تگزاس را تسلیم دیوان عالی ایالت متحده آمریکا کرده‌اند.

مطابق این قانون این شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند کاربران را بر اساس سلایق و گرایش‌های سیاسی‌شان از استفاده از این پلتفرم‌ها منع کنند.

قانون مورد نظر روز چهارشنبه پس از موافقت پنجمین دادگاه تجدیدنظر با درخواست ایالت مبنی بر توقف دستور قاضی منطقه که مانع از اجرای این قانون شده بود، اجرایی شد.

قانون جنجالی که توسط گرگ ابت، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در ماه سپتامبر سال گذشته امضا شده بود، در اصل  شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارند را مکلف می‌کند، دیگر کاربری بر اساس دیدگاه‌های سیاسی خود از استفاده از این پلتفرم‌ها محروم نشود و این شرکت‌ها ملزم می‌شوند که نحوه تعدیل محتوا را به صورت عمومی افشا کنند.

گروه‌های لابی اینترنتی نت چویز (NetChoice)  و انجمن صنعت رایانه و ارتباطات شکایتی علیه این اقدام تنظیم کرده‌اند.

پیش‌تر رابرت پیتمن قاضی منطقه‌ای ایالات متحده در آستین، تگزاس، حکم اولیه را در دسامبر صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

 قاضی پیتمن استدلال کرده بود که این قانون مورد نظر ناقض حقوق آزادی بیان شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده خواهد بود.

گروه‌های لابی‌گر فناوری، در درخواست اضطراری خود  از دادگاه عالی خواستند تا اجازه دهد، استدلال دقیق دادگاه منطقه‌ای تا زمانی که روند رسیدگی منظم به استیناف انجام می‌شود، به قوت خود باقی بماند.

کد خبر 676359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha