بلومبرگ در گزارشی به تعدادی از حامیان خاورمیانه‌ای ایلان ماسک برای پشتیبانی کافی در ضمانت و تعهد مالی خرید سهام‌های توییتر را نشان داده است.

گاوچران توئیتری خاورمیانه

به گزارش همشهری‌ آنلاین، ایلان ماسک هفته گذشته میلیاردها دلار دیگر را برای نشان دادن توان کافی و تعهد مالی برای خرید و مدیریت توییتر ارائه کرده است.

سرمایه‌داران و حامیان مالی مورد اشاره، شامل یک شاهزاده سعودی، صندوق ثروت ملی ۴۵۰ میلیارد دلاری قطر و بزرگ‌ترین صرافی رمرارز جهان است که همگی ارتباطات با خاورمیانه را نشان می‌دهند.

بزرگ‌ترین تعهد از سوی شاهزاده ولید بن طلال است. او که ابتدا پیشنهاد ماسک در خرید توییتر را رد کرده بود، حالا به‌عنوان ثروتمندترین مرد عربستان سعودی موافقت کرده است که سهام ۱.۹ میلیارد دلاری توییتر خود را به حالت خصوصی تبدیل کند.

ولید بن طلال در چرخش موضعی کاملا متضاد در توییتی، ایلان ماسک را بهترین فرد ممکن برای هدایت توییتر دانست. او سه هفته گذشته تلاش‌های ماسک برای خرید کامل سهام‌ها را با ارزش ذاتی توییتر غریب دانست.

ولیذ

هرچند مشخص نیست که ایلان ماسک چطور نظر ولید را اینطور تغیر داده، ولی نقطه مشترک آنها درخصوص شرکت، تمایل همیشگی ولید به حفظ سودآوری بالا در شرایط مختلف از جمله در گذر بالا و پایین شدن‌های متفاوت است.

صندوق ثروت ملی قطر، یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان، ۳۷۵ میلیون دلار متعهد شده است. بایننس هولدینگ هم که دفتر مرکزی رسمی ندارد، اما امارات‌متحده‌عربی را به عنوان خانه واقعی خود می‌داند، ۵۰۰ میلیون دلار متعهد شد.

کد خبر 675483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha