انتقاد ایلان ماسک از شرکت توییتر باعث سیل توییت‌های توهین‌آمیز علیه وکیل ارشد این شرکت در روز چهارشنبه شد.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، این موضوع سوالاتی را در مورد پایبندی او به توافقنامه عدم تحقیر که مالک جدید پلتفرم رسانه اجتماعی برای کاربران در آینده تعیین می‌کند، ایجاد کرد.

انتقاد ایلان ماسک از اقدامات توییتر در سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود. این رسانه اجتماعی در آن سال از انتشار مقاله نیویورک پست درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن، جلوگیری کرده بود. ایلان ماسک این اقدام شرکت را فوق‌العاده نامناسب توصیف کرد.

ایلان ماسک در اصل در پاسخی به  توییتی از ساگار انجتی مجری یک برنامه پادکستی در خصوص خانم ویجایا گده، شخصی که بر تیم حقوقی و سیاست‌گذاری توییتر نظارت می‌کند، انتقادات شدید خود را نسبت مدیران توییتر عنوان کرد.

انجتی در توییت خود، خانم گده را به عنوان ارشدترین مدافع سانسور عنوان کرده و نقش او را در داغ کردن موضوع پادکست جو روگان و یا سانسور اخبار  مرتبط به هانتر بایدن بسیار مهم دانست. خانم گده بعد از توییت ساگار انجتی سوژه و موضوع داغ بسیاری از کاربران توییتر شد.

ایلان ماسک نیز با موج توییت‌ها همراه شد و البته به نظر مقامات شرکت انتقادات ایلان ماسک حاوی توهین و تحقیر اعضا و نمایندگان شرکت بود.

در همین خصوص، قرارداد انتقال توییتر با ماسک تصریح می‌کند که او می‌تواند در مورد معامله تا زمانی که در حال تکمیل شدن است توییت کند، ولی در این مدت نباید در توییت‌ها، شرکت یا هیچ یک از نمایندگان آن تحقیر شوند.

اگرچه هیچ نشانه‌ای از تصمیم شرکت برای لغو توافق فروش توییتر به ایلان ماسک پیدا نشده است.

کیتی هاربث، مدیر سیاست عمومی سابق فیسبوک، کسی که حالا شرکت مشاوره‌ای آنکور چنج را راهبری می‌کند در همین زمینه توضیح می‌دهد که انتقادات ماسک از تعدیل محتوای توییتر باعث نگرانی درخصوص بی‌اهمیتی یا انکار توصیه‌های تیمی است که مسئول تنظیم خط‌مشی و رویه در توییتر هستند.

حملات توهین‌آمیز ایلان ماسک به سایر کاربران که حتی  به مرحله آزار و پاک شدن حساب کاربری شخص مورد نظر هم رسیده است، بی‌سابقه نیست.

بیشتر بخوانید:

به‌عنوان نمونه در ماه اکتبر گذشته، ماسک از میسی کامینگز، استاد دانشگاه دوک که به عنوان مشاور توسط نهاد رگولاتوری ایمنی خودروی ایالات متحده استخدام شده بود، در توییتی انتقاد کرد که به دنبال آن حملات شخصی آنلاین به کامینگز ادامه یافت. کامینگز، منتقد قدیمی نرم‌افزار دستیار راننده تسلا، به ناچار حساب توییتر خود را حذف کرد.

در سال ۲۰۱۸، ماسک یک غواص بریتانیایی را که از ایده او مبنی بر استفاده از زیر دریایی کوچک اسپیس‌ایکس برای نجات یک تیم فوتبال نوجوان گیر افتاده در غاری در تایلند، انتقاد کرده بود، با عبارتی شدیدا توهین‌آمیز خطاب قرار داده بود.

کد خبر 672963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha