ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت، فولکس واگن در کنار تسلا، بیشترین پیشرفت را در زمینه خودروهای الکتریکی دارد.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، ماسک در پاسخ به این سوال که کدام استارت‌آپ خودروهای برقی او را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است، از پاسخ مستقیم اجتناب کرد و پاسخی نسبتاً غافلگیرکننده داد.

او استارت‌آپ‌های واقعی مانند نیو، لوسد و ریویان را نامزد نکرد و در عوض خودروساز قدیمی فولکس‌ واگن را معرفی کرد.

و گفت: «من فکر می‌کنم شرکتی که علاوه بر تسلا بیشترین پیشرفت را دارد، در واقع فولکس‌واگن است که یک استارت‌آپ نیست، اما می‌تواند از جهاتی به عنوان یک استارت‌آپ از نقطه نظر خودروهای الکتریکی تلقی شود. بنابراین فولکس واگن بیشترین کار را در زمینه خودروهای الکتریکی انجام داده و می‌دهد.»

البته، هر خودروساز قدیمی که خودروهای برقی نیز می‌سازد، می‌تواند به عنوان یک استارت‌آپ از دیدگاه خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شود، اما این واقعیت که ماسک فولکس واگن را نامزد کرده و نه شرکت دیگری، قابل توجه است. ممکن است ربطی به رابطه دوستانه او با هربرت دیس، مدیرعامل گروه فولکس واگن داشته باشد یا نداشته باشد.

این دو مدیرعامل موفقیت‌های یکدیگر را در زمینه خودروهای الکتریکی تصدیق کرده‌اند، درایوهای آزمایشی خودروهای برقی تسلا و فولکس‌واگن را رد و بدل کرده‌اند و دیس حتی از ماسک دعوت کرده است تا در اکتبر ۲۰۲۱ از طریق تماس ویدیویی با ۲۰۰ مدیر فولکس‌واگن صحبت کند.

اظهار نظر ماسک در مورد فولکس ‌واگن که گفته ممکن است بعد از تسلا دومین خودروساز  الکتریکی جهان باشد، به‌عنوان بازگرداندن یکی از بسیاری از تعریف‌های دیس از ماسک و تسلا در ماه‌های اخیر باشد.

جدای از فولکس واگن، مدیر عامل تسلا رقابت شدیدی را از سوی سازندگان خودروهای برقی چینی در آینده می‌بیند.

او در این خصوص هم گفت: «من فکر می‌کنم چند شرکت بسیار قوی از چین بیرون خواهند آمد. افراد بسیار با استعداد و سخت‌کوشی در چین وجود دارند که به شدت به تولید اعتقاد دارند. آنها حتی کارخانه را ترک نمی‌کنند، در حالی که در آمریکا، مردم سعی می‌کنند اصلا از رفتن به سر کار خودداری کنند.»

بیشتر بخوانید:

باز هم، ماسک هیچ استارت‌آپ چینی خودروهای برقی را نامزد نکرد، اما این واقعیت که تسلا یک کارخانه تولیدی در شانگهای دارد، به او این امکان را می‌دهد که دیدگاه منحصربه‌فردی در مورد اخلاق کاری در آنجا و سرعت حرکت اوضاع در بازار خودروهای الکتریکی چین داشته باشد.

کد خبر 675852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha