تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه) با ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا در تگزاس ملاقات خواهد کرد تا در مورد مسائل زنجیره تامین جهانی و قوانین جدید توافق‌شده این اتحادیه گفت‌وگو کند.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این قوانین، غول‌های فناوری را ملزم می‌کند تا برای نظارت بر محتوای آنلاین تلاش بیشتری کنند. این نشست هفته‌ها پس از آن برگزار می‌شود که ثروتمندترین مرد جهان قراردادی را برای خرید شرکت شبکه‌های اجتماعی توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به‌صورت نقدی منعقد کرد.

این دو در آستین، جایی که مقر جدید خودروساز الکتریکی ماسک، در آن قرار دارد با یکدیگر  ملاقات خواهند کرد.

ترنس زکا، سخنگوی برتون در ایمیلی در این خصوص گفت: «زنجیره‌های فناوری و تامین در تسلا با ایلان  ماسک در دستور کار قرار خواهند گرفت.»

او افزود: «گفتار آزاد همچنین در منوی تیری برتون و ایلان ماسک خواهد بود. مقررات اتحادیه اروپا نیز همینطور است. انتظار تبادل در مورد قانون خدمات دیجیتال و نحوه عملکرد جدید توییتر بر اساس قوانین اروپایی را داشته باشید.»

ماسک قرارداد خرید توییتر را ماه گذشته با تعهد به احیای شرکت و افزایش تعداد کاربران از طریق سرکوب روبات‌های هرزنامه و کاهش میزان تعدیل برای تسهیل بیشتر «آزادی بیان» تضمین کرد.

بیشتر بخوانید:

اظهارات این میلیاردر باعث پاسخی از برتون شد که توییتر باید با قوانین جدید اتحادیه اروپا موسوم به قانون خدمات دیجیتال برای مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی مطابقت داشته باشد.

کد خبر 675256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha