کشورهای اتحادیه اروپا و قانون‌گذاران روز جمعه با وضع قوانین سختگیرانه‌تر امنیت سایبری برای شرکت‌های بزرگ موافقت کردند.

امنیت سایبری اروپا

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویتزر، این قوانین جدید در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد حملات سایبری توسط بازیگران دولتی و دیگر بازیگران مخرب تصویب و شرکت‌های حوزه‌های گوناگون را شامل می‌شود.

قوانین جدید همه شرکت‌های متوسط و بزرگ را در بخش‌های ضروری شامل انرژی، حمل‌ونقل، بانکداری، زیرساخت‌های بازار مالی، بهداشت، واکسن‌ها و دستگاه‌های پزشکی، آب آشامیدنی، فاضلاب، زیرساخت‌های دیجیتال، مدیریت عمومی و فضا، پوشش می‌دهد.

همه شرکت‌های متوسط و بزرگ در خدمات پستی و پیک، مدیریت پسماند، مواد شیمیایی، تولید مواد غذایی، دستگاه‌های پزشکی، کامپیوتر و الکترونیک، تجهیزات ماشین‌آلات، وسایل نقلیه موتوری و ارائه دهندگان دیجیتالی مانند مکان‌های بازار آنلاین، موتورهای جست‌وجوی آنلاین و پلتفرم‌های خدمات شبکه‌های اجتماعی نیز تحت این قوانین قرار خواهند گرفت.

شرکت‌ها موظف هستند ریسک امنیت سایبری خود را ارزیابی کنند، به مقامات اطلاع دهند و اقدامات فنی و سازمانی را برای مقابله با خطرات انجام دهند. شرکت‌ها در صورت عدم رعایت این موارد تا ۲ درصد از گردش مالی جریمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

کشورهای اتحادیه اروپا و آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا (ENISA) براساس قوانین می‌توانند خطرات زنجیره تامین را ارزیابی کنند. تیری برتون، یک مقام حوزه صنعت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «تهدیدات سایبری جسورانه‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند. لازم بود چارچوب امنیتی خود را با واقعیت‌های جدید تطبیق دهیم و از شهروندان و زیرساخت‌های‌مان محافظت کنیم».

کد خبر 676188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha