رویترز به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد کاخ سفید می‌خواهد فرمان اجرایی را به منظور مسدودسازی دسترسی چین به اطلاعات شهروندان آمریکایی تنظیم و صادر کند.

چین و آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، این خبرگزاری به استناد یکی از افراد آشنا و مشاهده برخی مدارک، دریافته که در کاخ سفید یک دستور اجرایی به منظور تفویض اختیارات گسترده به وزارت دادگستری برای مقابله با دسترسی دشمنان آمریکا به اطلاعات شخصی شهروندان پیش‌نویس شده است.
این طرح شامل دستوراتی به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا هم می‌شود که هدف آن  مسدود کردن کمک مالی فدرال در مجاری است که اطلاعات بهداشتی شهروندان به کشورهای دشمن منتقل می‌شود.
این پیش‌نویس به منظور مقابله قاطعانه‌تر با شرکت‌های چینی است که به شکل گسترده‌ای اطلاعات شهروندان آمریکایی را جمع‌آوری می‌کنند. این طرح بعد از شکست تلاش‌های دولت قبل در محدود کردن شهروندان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی چین مانند تیک‌تاک و وی‌چت ارائه شده است.
دادگاه‌های آمریکا فرمان ممنوعیت دولت قبلی در استفاده از برنامه‌های مذکور را متوقف کردند و سرانجام بایدن هم فرمان‌ها را لغو کرد.
به گفته یکی از افراد مطلع درصورت نهایی و اجرایی شدن دستور، ژنرال مک گارلد، دادستان کل اختیار بررسی معامله‌های تجاری که متضمن فروش یا انتقال اطلاعات شهروندان هستند را کسب کرده و درصورت تشخیص تهدیدی جدی علیه امنیت ملی مانع معامله خواهد شد.
در این دستور اجرایی، وزارت بهداشت آمریکا مکلف خواهد بود تا قوانینی برای عدم تخصیص عواید و کمک‌های مالی فدرال به برنامه‌هایی که موجب انتقال اطلاعات بهداشت، سلامت و بیولوژیکی شهروندان به شرکت‌های خارجی اعم از شرکت‌های تحت مالکیت کشور دشمن تصویب شود تا هرگونه سیستم مدیریتی که تحت کنترل و صلاحیت دولت دشمن باشد را تنظیم و اجرا کند.

کد خبر 675917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha