کن پکستون، دادستان کل تگزاس ادعا کرد که موتور جستجوی گوگل داده‌های کاربرانی را که فکر می‌کنند در صورت استفاده از حالت «مرور خصوصی» می‌توانند ناشناس باشند را هم جمع‌آوری می‌کند!

گوگل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، تگزاس، ایندیانا، واشنگتن و ناحیه کلمبیا در ماه ژانویه شکایت‌های جداگانه‌ای علیه گوگل در دادگاه‌های ایالتی به دلیل آنچه که روش‌های ردیابی مکان فریبنده نامیده می‌شود تنظیم کردند. طبق ادعای مطرح‌شده، این روش به حریم خصوصی کاربران تجاوز می‌کند.

پرونده پاکستون، حالت ناشناس گوگل را به شکایتی که در ژانویه ارائه شده است اضافه می‌کند. حالت ناشناس یا «مرور خصوصی» یک عملکرد مرورگر وب است که به گفته پکستون این معنی را می‌دهد که گوگل سابقه جستجو یا فعالیت مکان را ردیابی نخواهد کرد.

در این دادخواست آمده است که گوگل گزینه «مرور خصوصی» را ارائه می‌دهد که می‌تواند شامل مشاهده وب‌سایت‌های بسیار شخصی باشد که ممکن است به عنوان مثال سابقه پزشکی و یا جهت  سیاسی را نشان دهد. یا شاید آنها به سادگی بخواهند یک هدیه غافلگیرکننده بخرند بدون اینکه دریافت کننده هدیه توسط رگباری از تبلیغات هدفمند از موضوع آگاه شود!

در این پرونده آمده است: «در واقعیت، گوگل به‌طور فریبنده‌ای مجموعه‌ای از داده‌های شخصی را جمع‌آوری می‌کند؛ حتی زمانی که کاربر حالت ناشناس را درگیر کرده است».

گوگل روز پنجشنبه گفت که پرونده پاکستون دوباره بر اساس ادعاهای نادرست و ادعاهای منسوخ در مورد تنظیمات ما است. ما همیشه ویژگی‌های حریم خصوصی را در محصولات خود ایجاد و کنترل‌های قوی برای داده‌های مکان ارائه کرده‌ایم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به شدت با این ادعاها مخالفت می‌کنیم و به شدت از خود دفاع خواهیم کرد تا حرف‌مان را ثابت کنیم.»

پکستون پیش‌تر مدعی شده بود که گوگل مشتریان را با ادامه ردیابی موقعیت مکانی آنها حتی زمانی که کاربران به دنبال جلوگیری از آن هستند، گمراه کرده است.

بیشتر بخوانید:

در ماه ژانویه، یک قاضی آریزونا حکم داد که ادعاهایی که گوگل کاربران را با تنظیمات ردیابی موقعیت مکانی گوشی هوشمند نامشخص فریب داده است، باید توسط هیات منصفه بررسی شود و بدین ترتیب از طرح شکایت دادستان کل ایالت خودداری کرد.

کد خبر 677688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha