همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد سوریه اعلام کرد امضای نهایی توافقنامه همکاری میان دمشق و اتحادیه اروپا همچنان نیازمند زمان و مذاکرات بیشتر است.

خبرگزاری آلمان از دمشق گزارش داد، عامر حسنی  لطفی امروز (چهارشنبه 15 آبان) تصریح کرد دمشق و اتحادیه اروپا باید پیش از امضای نهایی این توافقنامه، تغییراتی را در چارچوب اولیه آن اعمال  کنند.

دو طرف چند سال پیش درباره این توافقنامه همکاری به توافق رسیدند. سوریه و اتحادیه اروپا بخش‌های ابتدایی مفاد توافقنامه همکاری را در سال 2004 امضا کردند، ولی  امضای نهایی این توافقنامه به سبب برخی درخواست‌های سیاسی اتحادیه اروپا از دمشق، به ویژه درباره همکاری سوریه در بحران سیاسی لبنان و پرونده حقوق بشر این کشور به حال تعلیق درآمد .

روزنامه دولتی الثوره امروز به نقل از حسنی نوشت: این توافقنامه نیازمند دو تغییر است. اول اینکه پس از پیوستن دو کشور جدید رومانی و بلغارستان به اتحادیه اروپا باید تغییراتی در ساختار شکلی آن اعمال شود و مساله دوم، تغییرات اساسی است، به ویژه اینکه اخذ عوارض گمرکی از کالاهای وارداتی ساخت اروپا در بازارهای سوریه بسیار کاهش داشته و از 260 درصد به 60 درصد تغییر یافته است

کد خبر 67585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز