هفته‌نامه‌ی دوچرخه: کرونا در این سال‌ها خیلی چیزها را به تعویق انداخت و شکل و شمایل خیلی چیزها را تغییر داد. نمایشگاه کتاب تهران هم به‌صورت مجازی برگزار شد که تجربه‌ی تازه‌ای برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی بود.

دوچرخه

بدون این‌که در ترافیک یا شلوغی مترو بمانیم می‌توانستیم با خرید آنلاین هرکتاب از هر ناشری را که می‌خواهیم در سایت نمایشگاه جست‌وجو کنیم و منتظر بمانیم تا پستچی، بسته‌ی کتاب‌ها را برایمان بیاورد. اما امسال، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دوگانه‌سوز شده و از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی‌ره و مجازی در سامانه‌ی  ketab.ir برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «یاسر احمدوند»، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و سومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه، زایندگی و پویایی فرهنگی کشور ما را نشان می‌دهد، می‌گوید: «در دوران فراگیری بیماری کرونا، حوزه‌ی فرهنگ آسیب‌های بسیاری دید، اما مجموع تولیدات فرهنگی در این دوره قابل اعتناست. در سال گذشته رکورد تعداد عناوین کتاب با ۱۱۳‌هزار عنوان شکسته شد.»

احمدوند با بیان این‌که ویژگی‌ عمده‌ی نمایشگاه کتاب، دسترسی عموم مردم برای بازدید و انتخاب کتاب در سراسر کشور است، می‌گوید: «امسال هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی در مصلای امام خمینی‌ره، نمایشگاه مجازی هم برگزار خواهد شد که قدم بزرگی در توسعه‌ی فرهنگی کشور به‌شمار می‌رود.»

«با کتاب سلامتیم»، به‌عنوان شعار این دوره‌ی نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شده و احمدوند درباره‌ی انتخاب این شعار می‌گوید: «کتاب یکی از شاخصه‌های اصلی جامعه‌ی سالم به‌شمار می‌رود که در سلامت عمومی و روانی جامعه، تأثیرگذار  است.»
هم‌چنین علی رمضانی، مدیرعامل خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران، سخن‌گو و قائم‌مقام این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: «امسال ناشران از ۳۳ کشور در نمایشگاه بین‌المللی حضور خواهند داشت. هم‌چنین ۲۵ میهمان خارجی داریم و مدیران نمایشگاه‌های بین‌المللی از کشورهای آذربایجان، عمان و قطر در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.»

علی رمضانی در ادامه می‌گوید: «در نمایشگاه کتاب حضوری از ساعت ۱۰ صبح تا هشت بعدازظهر خدمات‌رسانی می‌شود، اما بخش مجازی به‌صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. هم‌چنین یارانه‌هایی که برای پست وجود دارد، افزایش پیدا کرده است. پیش از این در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ارسال بسته‌ی ناشران تا ۵۰‌هزار تومان رایگان بود، اما امسال این هزینه تا ۷۵‌هزار تومان برای ناشران رایگان است. هم‌چنین در شهرهایی که تعداد ناشران زیاد است، جایگاه‌های سیار پست را داریم.»

کد خبر 675842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha