چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: 6فلسطینی در سنگین‌ترین درگیری میان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها در نوار غزه از آغاز آتش‌بسی که چهار ماه پیش اعلام شد،به شهادت رسیدند.

خبرگزاری آلمان از غزه و تل‌آویو گزارش داد، پس از شهادت این مردان، اعضای گروه‌های فلسطینی تا صبح چهارشنبه بیش از 40 راکت قصام را به سوی فلسطین اشغالی شلیک کردند.

به گفته منابع فلسطینی، پنج تن از این شهدا عضو حماس بوده و یک تن دیگر غیرنظامی بوده است.

هر یک از طرف‌های رژیم صهیونیستی و حماس، دیگری را متهم به نقض آتش‌بس 19 ژوئن می‌کند. رژیم صهیونیستی همه مبادی مرزی با نوار غزه را بسته است.

عامل فوری درگیری‌ها اولین عملیات هدفمند نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه پس از آغاز آتش‌بس بود. در بیانیه‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد، ادعا شده است نیروهای مسلح این رژیم تونلی حدود 250 متری را در منطقه مرزی کشف کرده که شبه‌نظامیان فلسطینی قصد داشتند از طریق آن سربازان صهیونیست را گروگان بگیرند. زمانی که سربازان این رژیم قصد منفجر و ویران کردن این تونل را داشتند، اعضای حماس به آنان حمله‌ور شدند. چهار سرباز هم در این جریان مجروح شده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد هدف از این عملیات نظامی، پایان دادن به آتش‌بس نبوده است.

به گفته منابع فلسطینی، مواضع حماس از هوا هدف بمباران قرار گرفتند. حماس رژیم صهیونیستی را متهم می‌کند که آتش‌بس را نقض کرده است. این گروه اعلام کرد «تجاوز به مردم و افراد مسلح ما» پاسخ داده خواهد شد.

کد خبر 67572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز