چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در واکنش به حمله‌ نظامیان صهیونیست به نوار غزه شاخه‌ نظامی جنبش حماس از پرتاب 50 موشک ودهها خمپاره به شهرک‌های نزدیک به نوار غزه در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، گردان عزالدین القسام، شاخه‌ نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز (14 آبان) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گروه صبح امروز حدود 50 موشک و دهها خمپاره را به شهرک‌های مجاور نوار غزه در سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند.

در این بیانیه آمده است: حملات موشکی مقاومت پاسخی به اقدام دشمن صهیونیستی در نقض آتش‌بس است که به شهادت شش فعال فلسطینی منجر شد.

در بیانیه‌ گردان عزالدین القسام آمده است: این حملات با هدف رویارویی با هر گونه تلاش جهت حمله به نوار غزه صورت گرفته است.

گردان عزالدین القسام هم‌چنین اعلام کرد: به رغم آ‌تش بس فعلی هیچ چیز مانع از این نمی‌شود که از حق‌مان مبنی بر دفاع از مردم فلسطین در برابر تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها دفاع نکنیم.

این گردان به رژیم صهیونیستی نسبت به تداوم اقدامات خصمانه‌اش علیه نوار غزه هشدار داده و تاکید کرده است که هرگونه واکنشی به حملات اسرائیل سنگین و جدی خواهد بود.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که وزارت ارتش این رژیم تصمیم به بستن تمامی گذرگاه‌های غزه از صبح امروز گرفته است.

گفته می‌شود این تصمیم پس از حملات موشکی و خمپاره‌ای گردان عزالدین القسام به شهرک‌ها و روستاهای سرزمین‌های اشغالی اتخاذ شده است.

جنبش حماس نیز حملات سه‌شنبه شب نظامیان صهیونیست به شهرهای الوسطی و خان یونس در جنوب نوار غزه را حمله‌ای خطرناک توصیف کرد.

یوسف فرحات، سخنگوی حماس گفت: حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین به شهرک‌های کرانه‌ی باختری واکنش طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر است که به شهادت شش فلسطینی و مجروح شدن هفت تن دیگر منجر شد.

وی تاکید کرد: آتش بس فعلی هرگز بدان معنا نیست که ما خود را به اشغالگران تسلیم کنیم.

وی پیش‌بینی کرد بنا به تداوم نقض آتش بس از سوی رژیم اشغالگر، این آتش بس در شهرک‌های یهودی نشین نزدیک نوار غزه تداوم چندانی نیابد.

فرحات هم‌چنین از دولت مصر به عنوان ناظر توافقنامه‌ آ‌تش بس خواست تا موضع‌گیری رسمی‌اش را در قبال اقدامات خصمانه‌ اسرائیل علیه ملت فلسطین به ویژه جنایت اخیر این رژیم اعلام کند.

نمر حماد، مشاور سیاسی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و هم‌چنین حملات شهرک نشینان یهودی علیه فلسطینیان در کرانه‌ باختری به ویژه الخلیل را محکوم کرد.

وی از جامعه‌ بین‌المللی خواست تا با احساس مسئولیت بیشتر و اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی اقدامات خصمانه‌ی این رژیم را که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، متوقف سازد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام نظامی در وزارت دفاع این رژیم مدعی شد: اسراییل و ارتش این رژیم خواهان بحران اوضاع غزه نیست.

بر اساس این گزارش، موضع مذکور در پی نشست ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تعدادی از مسوولان امنیتی این رژیم جهت بررسی حمله‌ سه‌شنبه نیروهای اسراییلی به نوار غزه اعلام شده است

کد خبر 67573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز