همشهری آنلاین: محمود عباس در کنفرانس سرمایه‌گذاری فلسطین که در نابلس برگزار شد، تاکید کرد: ما خواهان سرزمینی امن و نوار غزه‌ای بدون محاصره و تحریم و وحدت میان کرانه‌ی باختری و نوار غزه هستیم.

محمود عباس گفت: ما خواهان سرزمینی امن و نوار غزه‌ای بدون محاصره و تحریم و وحدت میان کرانه‌ باختری و نوار غزه هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه‌ تلویزیونی الجزیره، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در کنفرانس سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطینی که در نابلس برگزار شد، اظهار داشت: تنها راه حمایت از مساله‌ فلسطین و پایان دادن به رنج ملت فلسطین، حفظ وحدت ملی و داخلی و نیز حفظ وحدت میان کرانه‌ی باختری و نوار غزه است.

وی اظهار داشت: تنها راه احیای حقوق ملت فلسطین، برقراری امنیت و ایجاد کشور مستقل فلسطین، پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل است. همه‌ ما می‌دانیم که اشغالگری‌ مانع بزرگی برای روند صلح است اما به رغم وجود ایست‌های بازرسی اشغالگران، شهرک‌سازی‌ها و احداث دیوار حائل، اعلام می‌کنم که به تلاش‌هایمان ادامه خواهیم داد و شهرک‌سازی‌ها و تجاوزات اسرائیلی باید برای همیشه نابود شوند.

وی به مساله‌ تلاش‌های دولت فلسطین در زمینه‌ فراهم کردن تسهیلات برای شکوفایی اقتصادی به ویژه بخش‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی در کرانه‌ باختری در برقراری امنیت و فراهم کردن زمینه برای اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی بسیار جدی هستند و ملت ما به رغم تحریم نوار غزه، با اراده و اصرار خود در نابلس تمام موانعی را که مانع شکوفایی اقتصادی است نابود ساخته است.

محمود عباس اظهار داشت: ما خواهان مذاکره هستیم و هیچ شروط جدیدی را در سند مصر مطرح نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف نهایی ما تحقق طرح ملی‌مان یعنی ایجاد کشور مستقل و دموکرات فلسطین است و ما دستان خود را به سوی هرگونه تلاش برای حفظ وحدت دراز میکنیم؛ چون وحدت عامل قدرت و اختلاف عامل ضعف است.

محمود عباس افزود: حمایت از راه حل ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین مستلزم حمایت ما و کشورهای منطقه و جامعه جهانی از حفظ وحدت میان کرانه باختری و بیت‌المقدس است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: به رغم تمام شهرک‌سازی‌ها و تلاش‌های اسراییل، هزاران طرح توسعه در کرانه‌ی باختری اجرا شده و خدمات رسانی افزایش یافته است و ما تا کنون توانسته‌ایم به طرح‌های استراتژیک‌مان جامه عمل بپوشانیم. تمام این طرح‌ها در خصوص نوار غزه نیز وجود داشت اما به علت این تحریم و اوضاعی که نوار غزه با آن روبروست، بسیاری از این طرح‌ها تعطیل شده و تا کنون نیز راکد باقی مانده است.

وی ضمن تشکر از حمایت کشورهای اهدا کننده و کشورهای عربی در زمینه‌ی شکوفایی اقتصادی در فلسطین اظهار داشت: به رغم تمام مشکلات، دولت فلسطین توانست بسیاری از بدهی‌های فلسطین را پرداخت کند. ما در این سیاست موفق بوده‌ایم و همچنان نیز به آن ادامه خواهیم داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: اسرائیل با زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین وادامه‌ رنج این ملت و با ادامه‌ حملات و شهرک‌سازی‌هایش آینده‌ی روند صلح را با خطری واقعی روبرو کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از عید قربان، 250 اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد و این برای ما بسیار امیدوار کننده است. ادامه‌ سیاست‌های اسرائیل موجب شده است که ما به این نتیجه برسیم که اسراییلی‌ها اصلا به دنبال صلح نیستند. اسراییلی‌ها باید بدانند که ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که راه حل نهایی بدون بیت‌المقدس و حل و فصل آن عملی شود. باید شهرک‌سازی‌ها و نابودی منازل فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس متوقف شود. باید وحدت میان کرانه‌ی باختری، نوار غزه و بیت‌المقدس حفظ شود.

وی به انتشار طرح صلح عربی در رسانه‌ها عبری زبان اشاره کرد و گفت: بسیاری از من انتقاد کردند اما من خواستم تا اسرائیلی‌ها از متن کامل طرح صلح آگاه شوند و شاید متن این طرح را خوب بخوانند و بفهمند و انشاء‌الله آن را اجرا کنند.

وی در ادامه گفت: ما به دولت جدید آمریکا و باراک اوباما رئیس‌جمهور منتخب آمریکا چشم امید دوختیم و از او می‌خواهیم فورا وارد روند صلح شود و بر اساس طرح صلح عربی قطعنامه‌های مربوطه را ایجاد کند و به ایجاد راه حل عادلانه برای مساله‌ی آوارگان فلسطینی عمل نماید.

وی تصریح کرد: دولت فلسطین به تمام تعهداتش در قبال نوار غزه عمل کرده است و حقوق تمام کارمندان این منطقه را به آنها پرداخت کرده است. ما به خواسته‌های ساکنان نوار غزه پاسخ می‌دهیم چرا که آنها فلسطینی هستند.

کد خبر 69008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز