همشهری آنلاین: دولت لبنان تصویب کرد روابط دیپلماتیک کامل با "دولت فلسطین" برقرار کند.

خبرگزاری اتریش از بیروت گزارش داد، طارق متری (Tarek Mitri)، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان امروز پس از نشست کابینه اعلام کرد نمایندگی سازمان آزادیبخش فسلطین (PLO) در بیروت به سطح یک سفارت ارتقا می‌یابد.

صدها هزار فلسطینی در لبنان زندگی می‌کنند و بخش بزرگی از آنان در 12 اردوگاه آوارگان زندگی می‌کنند. وجود اردوگاه آوارگان یکی از عوامل بروز جنگ داخلی در لبنان در سال‌های 1975 تا 1990 میلادی بود.

شورای مرکزی PLO یکشنبه گذشته در رام الله بار دیگر محمود عباس را به ریاست این تشکیلات برگزید. وزیران امور خارجه کشورهای عربی هم در نشستی در قاهره رضایت دادند که دوره چهار ساله ریاست عباس که 8 ژانویه خاتمه می‌یابد، تا زمانی که توافقنامه آشتی داخلی در فلسطین به امضا برسد، تمدید شود.

شورای ملی فلسطین به عنوان پارلمان در تبعید و بالاترین رکن PLO که در سال 1964 تاسیس شده است، نوامبر 1988 در الجزایر «دولت فلسطین» را در کرانه باختری و نوار غزه تشکیل داد و یاسر عرفات را به ریاست آن برگزید. پیش از آن ملک حسین، شاه اردن اجازه داده بود حاکمیت و مدیریت در کرانه باختری که از سال 1967 در اشغال رژیم صهیونیستی بود از خاک این کشور اعمال شود تا مشکل خودگردانی فلسطینی‌ها حل شود.

علاوه بر کشورهای عربی و دیگر کشورهای اسلامی، فلسطین در کاستاریکا هم به عنوان یک دولت به رسمیت شناخته شده است.

جامعه بین‌المللی PLO را نماینده رسمی مردم فلسطین محسوب کرده و این جنبش در سازمان ملل عضویت ناظر داشته و عضو کامل در اتحادیه عرب است.

کد خبر 69466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز