یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در نظر دارد پس از شکست تلاش‌هایش برای تشکیل کابینه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

خبرگزاری آلمان از تل‌آویو گزارش داد، تزیپی لیونی، رییس حزب حاکم کادیما قرار است بعدازظهر امروز (یکشنبه پنجم آبان) شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی را در جریان شکست تشکیل کابینه جدید قرار دهد.

او این تصمیم را پس از مذاکرات فشرده با اعضای حزبش گرفته است.

حزب افراطی ارتدوکس شاس روز جمعه اعلام کرد به ائتلافی که رهبر آن لیونی باشد، نمی‌پیوندد. تصمیم شاس که پس از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی لیونی اعلام شد، ضربه جدی به تلاش‌های وی برای تشکیل کابینه تا چند روز آینده بود.[بیشتر]

لیونی گفت شاس تا روز یکشنبه فرصت داشت پیشنهاد نهایی او را پذیرفته و کابینه‌ای را به رهبری وی تشکیل دهد.

لیونی 17 سپتامبر به ریاست کادیما برگزیده و جانشین ایهود اولمرت شد که به خاطر اتهامات فساد مالی مجبور به استعفا از سمت نخست‌وزیر و ریاست این حزب شده بود.
استعفای اولمرت بر مبنای قوانین رژیم صهیونیستی به معنای استعفای خودکار همه کابینه وی است. این کابینه به عنوان دولت موقت به رهبری اولمرت تا زمان تشکیل کابینه جدید در صورت تشکیل یا برگزاری انتخابات زودهنگام به کارش ادامه می‌دهد. با شرایط کنونی، احتمالا این انتخابات در ماه مارس و یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود.

کد خبر 66679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز