گروه بین‌الملل: شهر عکا در 4 روز گذشته شاهد حمله شدید صهیونیست‌ها به عرب‌های ساکن این شهر واقع در سرزمین‌های اشغالی1948 بود که در این درگیری‌ها شماری زخمی شدند

به گزارش شبکه خبری الجزیره، صدها غیرنظامی صهیونیست با محاصره خانه‌ فلسطینیان ساکن منطقه المنشیه در شمال شهر عکا، اقدام به پرتاب کردن سنگ و شکستن شیشه‌ها کرده و شماری از فلسطینیان از جمله تعدادی زن، کودک و سالخورده را زخمی کردند.

این در حالی است که گشتی‌های پلیس رژیم صهیونیستی در جریان درگیری در شهر گشت می‌زدند و هیچ اقدامی برای مقابله با این تعرض و تجاوز صهیونیست‌ها نشان نداده‌اند.

از سویی براساس گزارش‌ رسانه‌های رژیم صهیونیستی، با وجود استقرار گسترده نیروها و گشتی‌های رژیم صهیونیستی در شهر عکا، در جریان درگیری‌های شنبه شب، 3نفر زخمی شدند.

میکی روزنفیلد، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت که نیروهای امنیتی از خودروهای آبپاش برای متفرق‌کردن دوطرف که به سوی هم سنگ پرتاب می‌کردند، استفاده کرده و طی آن 32نفر را بازداشت کردند.

از آغاز درگیری‌ها که شب چهارشنبه گذشته بین اهالی شهر عکا و شهرک‌نشینان صهیونیست روی داد، 11باب از منازل عرب‌ها به آتش کشیده شد و خسارت‌های مادی زیادی نیز به بار آورد.

اقدامات اخیر صهیونیست‌ها در عکا واکنش‌های متفاوتی را در میان گروه‌های فلسطینی درپی داشته است. گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین دیروز با انتشار بیانیه اعلام کرد:‌ در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه عرب‌های شهر عکا ساکت نخواهیم نشست و آتش بس نمی‌تواند جلوی اقدام نظامی علیه  این تجاوزات را بگیرد.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس هم در این زمینه گفت: تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اقوام ما در شهر عکا ثابت می‌کند که یک برنامه‌ریزی خطرناک وجود دارد که هدف از آن مهاجرت فلسطینی‌ها از خانه و سرزمین‌های خود و طرد آنها با اعمال زور جهت تشکیل یک دولت یهودی صورت می‌گیرد.

برهوم از فلسطینی‌های موجود در شهر عکا دعوت کرد حقوق خود در مورد سرزمین و دیارشان را به هر قیمتی که باشد حفظ کنند.

همچنین با توجه به تشدید بحران در عکا و افزایش حملات یهودیان تندرو به عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی، هزاران نفر از مردم فلسطین با برپایی یک تظاهرات گسترده در شمال غزه با عرب‌های عکا اعلام همبستگی کردند.

حماس در بیانیه خود این حملات را نشانه‌ سیاست نژادپرستانه و وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی دانست و از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا هر چه سریع‌تر برای توقف این اقدامات وارد عمل شوند و به تلاش‌هایشان برای عادی‌سازی‌ روابط و همکاری با دشمن صهیونیستی پایان دهند

کد خبر 65595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز